مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 520 میلیارد ریال از خط اعتباری ویژه‌ای از بانک کشاورزی برای اعطای تسهیلات به گندمکاران به خراسان رضوی با نرخ بهره 18 درصد سود در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 11 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد نیکپور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: برای سال زراعی 95-94 پیش بینی شده که حدود 175 هزار هکتار کشت آبی گندم و 125 هزار هکتار کشت دیم انجام گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین برای ارتقاء وضعیت کشت این محصول در خراسان رضوی 22 هزار تن بذر اصلاح شده در 16 رقم ویژه کشت آبی و 6 نمونه مخصوص کشت دیم تولید شده که در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ارتباط با دیگر اقداماتی که برای بهبود شرایط کشت گندم در خراسان رضوی به انجام رسیده است، خاطر نشان کرد: توزیع 125 هزار تن کود ازته و 46 هزار تن کود فسفاته برای ارتقا محصولات در دستور کار قرار گرفته است.

نیکپور افزود: همچنین تمام سطح اراضی زیرکشت گندم در خراسان رضوی به صورت 100 درصدی بیمه شده و برای مکانیزاسیون آنها خط اعتباری ویژه‌ای در بانک کشاورزی تعیین شده است.

وی بیان کرد: میزان این اعتبارات این خط 52 میلیارد تومان بوده و با سود 18 درصد در اختیار گندمکاران خراسان رضوی قرار می‌گیرد و به ازای هر هکتار گندم آبی 1 میلیون و 200 هزار تومان تسهیلات و هر هکتار گندم دیم 500 هزار تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به خرید تضمینی گندم برای سال آینده، تصریح کرد: در سال گذشته حدود 470 هزار تن گندم تولید شده توسط جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کشاورزان خریداری شد که در سال جاری برای افزایش 10 الی 15 درصدی این میزان برنامه ریزی شده است.

نیکپور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان گندم تولید شده از مجموع سطوح زیرکشت گندم در سال جاری حدود 750 هزار تن باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار