استاندار یزد بابیان اینکه فعالیت در جبهه فرهنگی ساده نیست گفت: اگر بودجه های فرهنگی کل کشور از طریق یک کانال توزیع شود به روند مطلوب تری در این زمینه دست پیدا می کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 12 October 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست مشترک با علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مدیران این وزارتخانه افزود: پراکندگی در کار فرهنگی زیاد است و به نوعی همه در حال انجام کار فرهنگی هستند.

وی افزود: با این سبک برنامه ریزی امکان ارزیابی از بین می رود و مشخص نیست که چه فعالیت هایی انجام شده و چه مقدار بازدهی داشته است.
وی خاطر نشان کرد: اگر اعتبارات فرهنگی تک کاناله شود و به تناسب طرح هایی که اجرایی می شود، تزریق شود نتایج بهتری حاصل خواهد شد.
استاندار یزد با اشاره به اینکه نتایج برنامه های فرهنگی اجراشده در کشور مشخص نیست افزود: هزینه های بسیاری در این زمینه صورت می گیرد؛ اما دستاوردهای آن دقیق ارزیابی نمی شود.
میرمحمدی برخورد سلیقه ای در عرصه فرهنگ و هنر را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: مسائل فرهنگی اساس کار همه امور است و باید به تناسب گسترش آن اعتبارات آن رشد کند و یک روند معقول در کار نشان دهد.
وی با اشاره به اینکه توفیقات خوبی در عرصه فرهنگ و هنر یزد حاصل شده است، گفت: استان یزد در عرصه فرهنگ و هنر شرایط ویژه ای دارد و با استقرار دولت تدبیر و امید، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان توانسته به خوبی این عرصه را مدیریت کند.
استاندار یزد با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ در کشور فراز و نشیب های زیادی داشته است، اظهار کرد: به تبع کشور استان یزد نیز دارای چنین شرایطی بوده و در سه سال اخیر تقریباً اعتبارات فرهنگی محدودی داشته است.
میرمحمدی بابیان اینکه استان یزد در زمینه های فرهنگی دارای زیرساخت های خوبی است، افزود: معتقدیم اگر فرهنگ خوب و درستی داشته باشیم بسیاری از مسائل حل می شود، چرا که اساس کارها را موارد فرهنگی می دانیم.
عالی ترین مقام اجرایی یزد با بیان اینکه این استان از نظر اعتبارات در سال های گذشته رتبه 29 کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در 2 سالی که از دولت تدبیر و امید در استان یزد گذشته است سعی شده با توجیه و استدلال و البته با کوشش همکاران رتبه استان ازنظر اعتباری به جایگاه 22 ارتقا پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی استان نیز به همین نسبت رشد داشته، ادامه داد: قرار نیست در اعتبارات رشد ناگهانی داشته باشیم و سرانه هر دستگاه مشخص است.
وی اضافه کرد: در مباحث اعتبارات جاری نیز بر اساس تعداد کارکنان و سوابق خدمتی و مجموعه مسائل مربوط، موارد را لحاظ کرده و تا جایی که قانون به ما امکان داده است عمل کرده ایم.
میرمحمدی در ادامه بابیان اینکه برنامه و طرح های فرهنگی اعتبارات خاص خود را طلب می کند، افزود: سعی کرده ایم یکسری از مسائل را از طریق مشارکت و همکاری دیگران جبران کنیم.
استاندار یزد با اشاره به اینکه در سالجاری دولت اعتبارات جاری را 20 درصد کاهش داده است، اضافه کرد: با این شرایط باید به نحوی عمل کنیم تا علاوه بر حفظ انگیزه های کارکنان، از افت کار نیز جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار