مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه :
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از ضرورت پیشگیری از وقوع صید و شکار غیر مجاز آبزیان و پرندگان خبر داد و گفت: آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 22 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
احد جلیلیان درگفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه درباره برخورد با صید غیرمجاز آبزیان و شکار غیر مجاز پرندگان در استان اظهار کرد: کرمانشاه جزو نخستین استان هایی است که یگان محیط زیست آن موفق به دستگیری متخلفین شکار و صید شدند. 
 
وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با این موضوع آموزش، اطلاع رسانی و پیشگیری ارجحیت دارد، افزود: در همین راستا سال گذشته دوره ضابطی برای کارکنان، 
دوره آموزشی برای جوامع محلی و همچنین دوره برای قضات ( در راستای موضوع حقوقیِ محیط زیست) برگزار کردیم. 
 
وی از کاهش ٣٠٠ درصدی ورودیِ پرونده هایِ سالِ گذشته محیط زیست خبر داد و گفت: وظیفه ما برخورد قانونی با این متخلفان در راستای حفظ و حراست از محیط زیست است. 
 
جلیلیان گفت: از ابتدای سال جاری صید غیر مجاز آبزیان (انواع ماهیان آب های داخلی) ۶۵ قطعه، شکار غیر مجاز پرندگان ٢ مورد، شکار غیر مجاز پستانداران شامل ١ رأس قوچ وحشی، زنده گیری پرندگان ٨ قطعه کبک وحشی بوده و ١٠ مورد شروع به شکار نیز پیگیری شد. 
 
وی تصریح کرد: همچنین یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز، ٢٣ تیر فشنگ، ٢١ فقره ادوات و وسایل، ١٣ قفس، ٣ تور ماهیگیری، ١۶۵ تور دامی و دوربین چشمی کشف شد. 
 
وی ادامه داد: از ابتدای امسال آلودگی محیط زیستی ۵ مورد، احضاریه زیست محیطی ١٩ مورد، تخریب و تصرف ٣ هکتار و نیم (احیا مجدد ٢ هکتار) و برگزاری دوره های آموزشی (آموزش به ١١٠ نفر در ‌شهرستان های 
سرپل ذهاب و بیستون) تعلیف غیر مجاز در سنقر، جلوگیری از ورود ٢٢٠٠ رأس دام به داخل منطقه امروله و دالاخانی و ۴٣ مورد درخواست بازدید واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی انجام شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار