مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: طی یک سال اخیر ۸۷۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ 24 April 2023

محمد خلجی با بیان اینکه تاکنون هشت هزار و ۸۶۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شده است، اظهار داشت: حجم آب صرفه جویی شده از محل پرکردن چاه‌های غیرمجاز استان، ۲۳۳ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی، اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی است، گفت: در استان اصفهان تعداد ۱۸ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری مربوط به چاه‌های کشاورزی اصلاح و تعدیل شده است.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: اصلاح و تعدیل پروانه‌ها منجر به کاهش برداشت ۹۷۵ میلیون مترمکعب در حجم برداشت پروانه‌های صادر شده چاه‌های کشاورزی شده است.

خلجی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون چهار هزار و ۵۶۵ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در استان توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۸۴۷ کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۶ تا کنون در مجموع، پنج هزار و ۳۰۶ کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس نصب شده است.

خلجی افزود: تقویت گروه‌های گشت و بازرسی در استان اصفهان به تعداد ۵۳ اکیپ در سطح دشت‌های استان اصفهان منجر به گزارش به موقع و جلوگیری از بسیاری از تخلفات آبی شده است.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن در آبخوان‌ها، تجهیزات GPS روی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه‌های حفاری بصورت مستمر انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار