مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه:
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه از برگزاری رقابت مدهامتان در راستای تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی خبر داد و گفت: آموزش قرآن به مادران و امتحان از فرزندان آن ها با هدف تبدیل مادران به معلمین قرآنی است.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 25 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر مسجد باید به پایگاه قرآنی تبدیل شود، اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه ها در این راستا رقابت های "مدها متان" است، این واژه به معنای "دو باغ خرم و سبز" نام بزرگترین رویداد قرآنی بچه های مسجد است که در ۵ رشته، ۸ گروه از ۷ تا ۳۰ سال آغاز شده، شانزدهمین دوره کشوری رقابت مدها متان شامل حفظ، قرائت و ترتیل است و از پایگاه های مساجد برای تمرین و آموزش آن استفاده می کنیم.
 
وی با بیان اینکه با همراهیِ اوقاف، بسیج و تبلیغات اسلامی، مسجد به ساختار اصلی یعنی آموزش قرآن و احکام باز می گردد، افزود: در مساجد به کانون های خود اعلام کردیم، بخش مسابقات قرآنی، نقاشی و مفاهیم قرانی را افزایش داده و نمایشگاه های قرآنی ثابت را در مساجد خصوصا در مکان هایی که عبور و مرور بیشتری وجود دارد، برپا کنند.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: به دستگاه هایی که نیازمندِ مکانی برای اموزش هستند، آمادگی ارائه خدمت در راستای اجرای برنامه هایشان در مساجد داریم.
‌ وی با اشاره به برنامه های اجرایی در زمینه تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی گفت: برگزاری مسابقه حفظ یک تا سی جزء قرآن کریم را در پیش داریم که اوج این مسابقات فصل تابستان است و از دیگر برنامه ها آموزش روان خوانی و روخوانی قرآن قبل و بعد از برگزاری نماز در مساجد است در این مسابقات بیشتر بر آموزش تمرکز کردیم تا جوانان و نوجوانان از طریق مسابقات قرآنی به سمت این کتاب آسمانی هدایت شوند.
حجت الاسلام کلات پور با بیان اینکه مادران قرآنی سلاح قدرتمند ما در مقابل دشمنان اسلام هستند، تاکید کرد: تقویت مادران در مباحث قرآنی بر جامعه اثر می گذارد، در همین راستا آموزش قرآن، احکام و مفاهیم را در فضای مجازی به سبب سهولت برای مادران برگزار و از فرزندانشان در مساجد امتحان می گیریم، آموزش برای مادران و امتحان از فرزندان در مساجد با هدف تبدیل مادران به معلمین قرانی است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار