مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: برگزاری جایزه دوسالانه کتاب در استان،اقدامی در راه ارتقای سطح دانش و فرهنگ مکتوب، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و شناسایی و بزرگداشت آثار نویسندگان برتر استان در حوزه‌های فرهنگی، علمی و هنری است.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ 01 May 2023

علی تمنایی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در جشنواره دوسالانه کتاب امسال ویژه آثار چاپ شده استان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، بیش از ۷۶۳ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد ۲۴ کتاب بعنوان آثار برگزیده و ۲۱ کتاب بعنوان آثار شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به برپایی جایزه دوسالانه کتاب اصفهان در روز ۱۴ اردیبهشت اظهار داشت: جایزه دوسالانه کتاب دارای ۲ بخش ویژه دینی و ارزشی در حوزه نماز و دفاع مقدس هم هست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: این آیین دارای ۲ برنامه جنبی شامل پیوست حوزه اقتصاد و فرهنگ و اعلام موجودیت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

تمنایی با بیان‌اینکه اکنون در استان اصفهان ۵۹۷ ناشر مجوز فعالیت دارند، گفت: از این تعداد ۳۸۷ ناشر فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۱۳ ناشر در کلانشهر اصفهان، ۳۲ ناشر در کاشان و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان فعالند که می‌توان گفت این استان به لحاظ وضعیت صنعت نشر در کشور رُتِبه خوبی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: سال گذشته نخستین انجمن صنعت نشر کشور با همکاری اتاق بازرگانی در استان اصفهان راه‌اندازی شد.

وی همچنین به صدور ۲ هزار و ۵۶۰ مجوز چاپ کتاب در سال گذشته در استان اشاره و تیراژ کتاب‌های سال قبل این خطه را بیش از سه میلیون نسخه اعلام و اضافه کرد: یکی از اقدامات حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از ناشران در سال گذشته خرید ۶ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب به مبلغ ۴۲۵ میلیون تومان از ۲۶ ناشر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار