طی سال گذشته؛
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ایجاد اشتغال برای بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته در حوزه گردشگری در خراسان رضوی خبر داد
کد خبر: ۱۱۰۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 09 May 2023

به گزارش تابناک رضوی، سید جواد موسوی در حاشیه گردهمایی سالانه مجموعه دانش بنیان اقامت۲۴ با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ با همکاری مجموعه ها و تاسیسات گردشگری برای ۴ هزار و ۵۰۰ و ۱۵ نفر در حوزه گردشگری در استان شغل ایجاد شده ، گفت: بر همین اساس در سال گذشته، خراسان رضوی رتبه نخست اشتغال زایی در حوزه گردشگری را در سطح کشور به دست آورد.

وی با اشاره به افزایش ۳ برابری این آمار نسبت به سال قبل از آن افزود: از مهم ترین دلایل رشد آمار ، افزایش تعداد پروژه های به بهره برداری رسیده و احیای هتل های تعطیل شده پس از پایان کرونا در استان بود.
موسوی با اشاره به اینکه شهر مشهد از نظر پذیرش و اسکان مسافر نیز وضعیت بسیار مناسبی نسبت به کل کشور دارد، خاطرنشان کرد: در شهر مشهد انواع سطوح مختلف خدمات چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی برای همه مسافران وجود دارد، به طوری که در حال حاضر کمترین نرخ اسکان در شهر مشهد از شبی ۳۵ هزار تومان به بالا شروع می شود.
وی با اشاره به لزوم توجه به اسکان ارزان قیمت زائران تصریح کرد: در تلاشیم به افق سی هزار تخت ارزان قیمت برای اسکان زائران رضوی دست یابیم تا همه شیعیان بتوانند طعم زیارت امام هشتم(ع) را بچشند.
موسوی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید کارها را به خود مردم سپرد، خاطرنشان کرد : یکی از نمونه های موفق در این زمینه، مجموعه دانش بنیان اقامت۲۴ است که با توان مردمی اداره می‌شود و هیچ ارتباطی با دولتی ها ندارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: یکی از وظایف اصلی مسئولان، هموار نمودن راه ها برای فعالیت فعالان مردمی در جبهه اقتصادی است.
موسوی با بیان اینکه در حوزه گردشگری به دنبال هوشمندسازی و نوآوری هستیم، گفت: حوزه گردشگری کشور باید به سمت استفاده از خدمات الکترونیک برود.
وی با اشاره بر وجود ضعف در زیرساخت ها و مسیرهای مواصلاتی بر لزوم توجه به این موضوع تاکید کرده و گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از سفرها به مشهد از طریق خودرو انجام می‌شود و برای تسهیل رفت و آمد مسافران نیاز داریم تعداد پروازها و رام های قطار افزایش یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم مشهد را به منطقه آزاد زیارتی تبدیل کنیم تا همه شیعیان جهان بتوانند بدون روادید به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شوند.

میدان فعالیت دانش‌بنیان‌ها باز می‌شود

مشاور وزیر گردشگری در امور فناوری های نوین گفت: دولت تلاش می کند میدان را برای فعالیت هرچه بهتر و بیشتر مجموعه های دانش بنیان باز کند.

احمد خورشید سوار در حاشیه گردهمایی سالانه مجموعه دانش بنیان اقامت۲۴ با اشاره به اینکه استفاده از فناوری های نوین یک انتخاب نیست، بلکه یک اجبار است افزود: در حال حاضر هیچ مجموعه ای بدون استفاده از فناوری‌های نوین نمی تواند توسعه یابد.
وی با بیان اینکه در گذشته ای نه چندان دور خبری از مجموعه های دانش بنیان و فناور محور در کشور نبود و همه امور به صورت سنتی اداره می شد، ادامه داد: با این وجود هر چه جلوتر برویم اثری از روال سنتی باقی نخواهد ماند و گردشگری به سمت الکترونیک شدن پیش خواهد رفت، پس چاره ای جز تغییر نداریم.
مشاور وزیر گردشگری در امور فناوری های نوین خاطرنشان کرد: اشتغال زائی در حوزه گردشگری یکی از موضوعات اساسی و جدی در دنیا است که در این زمینه از سایر کشورهای دنیا عقب هستیم.
خورشید سوار با بیان اینکه در حوزه گردشگری دیگر نمیتوان به شکل سنتی سابق ادامه داد، تصریح کرد: هر چه در این موضوع سریعتر رشد کنیم می توانیم ارز وارداتی کشور را افزایش داده و از این طریق موجب درآمدزایی جدی در کشور شویم‌.
وی با اشاره به اقدامات مجموعه اقامت۲۴ در حوزه گردشگری الکترونیک گفت: این مجموعه یکی از مجموعه های موفق کشور است که توانسته نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.
مشاور وزیر گردشگری در امور فناوری های نوین ادامه داد: از آنجایی که شهر مشهد یکی از قطبهای گردشگری و بزرگترین قطب زیارتی کشور است، این مجموعه توانسته فعالیتهای بسیار خوبی را در حوزه گردشگر پذیری در این شهر انجام دهد.
خورشید سوار با اشاره به اینکه مجموعه دانش بنیان اقامت ۲۴ در حوزه فناوری های نوین با استفاده از گردآوری جوانان نخبه در کنار هم توانسته بسیار موفق ظاهر شود، تاکید کرد: این مجموعه علاوه بر فعالیت در داخل کشور توانسته در سطوح بین المللی نیز ورود نماید و حرفی برای گفتن داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار