شهردار اصفهان از اجرای یک هزار و ۱۱۳ پروژه عمرانی در ابعاد و مقیاس‌های مختلف در مناطق گوناگون این کلانشهر در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 14 June 2023

علی قاسم‌زاده در مراسم آغاز پروژه‌های منطقه ۶ شهرداری اصفهان افزود: از این تعداد ۱۱۱ پروژه شاخص و کلان، ۱۶۶ پروژه مهم منطقه‌ای و حدود ۸۰۰ پروژه منطقه‌ای محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد از آن را برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته‌ایم.

شهردار اصفهان با تاکید بر ضرورت شتاب در اجرای پروژه‌های عمرانی ادامه داد: پروژه‌های امسال در قالب چهار دسته بر مبنای چهار بازه زمانی سه ماهه تقسیم‌بندی شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات شهردار و شورای شهر، پروژه حلقه حفاظتی (ترافیکی) شهر با شتاب در حال تکمیل است.

اصغر کشاورز راد ادامه داد: طول این پروژه در مجموع ۷۸ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان و ۱۰ کیلومتر از آن هم در منطقه ۶ قرار دارد.

به گفته وی، احداث این بخش از پروژه با حدود سه هزار و ۱۰۰ متر طول و با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه حدود هشت ماه زمان نیاز است و پس از اجرا، ادامه آن به سمت سپاهانشهر و پُل راهداران عملیاتی خواهد شد.

کشاورز اضافه کرد: همچنین اولویت بعدی شهرداری در پروژه حلقه حفاظتی، تکمیل آن از تقاطع غیرهمسطح ذوب‌آهن به سمت شهر ابریشم واقع در جنوب غربی اصفهان است که پس از آزادسازی اراضی توسط ارتش، عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

همچنین معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان نیز در این مراسم تصریح کرد: برای سالجاری ۴۵ پروژه با محوریت بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر در نظر گرفته شده است.

مهدی مهدویان با اشاره به اهمیت ارتقای وضعیت محلات کم برخوردار گفت: توجه به و رسیدگی به محلات بعنوان نمادهای هویتی شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رسول میرباقری رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: توسعه حمل و نقل عمومی نیاز ضروری این دیار است لذا بخش اعظم بودجه شهرداری به این مقوله اختصاص پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار