وضعیت جوی مازندران تا هفته آینده
هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و شناورهای کوچک تفریحی، اختلال در امور صیادی و فعالیت های گردشگری را نیز به همراه خواهد داشت
کد خبر: ۱۱۱۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ 15 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اداره هواشناسی مازندران امروز با صدور ۲ اطلاعیه جداگانه سطح زرد، نسبت به طوفانی شدن دریای خزر و هچنین احتمال بروز سیلاب و خطر ریش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.  

هشدار وقوع سیلاب در مازندران  
هشدار وقوع سیلاب در مازندران  

بر اساس این گزارش، هواشناسی اعلام کرد با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از شامگاه پنجشنبه تا صبح روز شنبه با وزش باد شدید طوفانی و مواج می شود و برای فعالیت دریایی مناسب نیست.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۴ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا حدود ۲ متری خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و شناورهای کوچک تفریحی، اختلال در امور صیادی و فعالیت های گردشگری را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار