مدیرکل بهزیستی کرمانشاه مطرح کرد؛
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ٣٠۵ کودک کار و خیابانی در کرمانشاه شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 16 June 2023

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ۳۰۵ کودک کار و خیابانی در سال ١۴٠١ شناسایی شده که ۲۴۰ کودک کار و ۶۵ کودک خیابانی هستند.

وی افزود: بهزیستی با داشتن ٢ مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده و یک مرکز ساماندهی کودکان خیابانی به این کودکان خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: مرکز کودکان خیابانی دولتی محل پذیرش و نگهداری موقت کودکان خیابانی است که از طریق ارائه خدماتی مانند مددکاری اجتماعی، معاینات بالینی، روانپزشکی و روانشناسی و حمایت‌های اجتماعی از کودک و خانواده فرآیند توانمندسازی را اجرا می‌کند.

وی گفت: مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مرکز غیر دولتی روزانه است که تمامی خدمات توانمندسازی کودک و خانواده را به استثنای نگهداری شبانه روزی از کودک با رویکرد خانواده محور به انجام می‌رساند.

شهبازی خاطرنشان کرد: در مراکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده آماده‌سازی شغلی برای خانواده‌های کودکان با هدف توانمدسازی خانواده و کاهش و یا حذف کار کودک صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: به خانواده‌های این کودکان آموزش فنی و حرفه‌ای، پرداخت سرمایه کار بلاعوض، تسهیلات مشاغل خانگی و خرد ارئه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: مشاوره‌های تحصیلی، پیگیری وضعیت تحصیلی و حضور مددکار در مدارس، پیگیری وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل و اقدام جهت بازگشت این کودکان به تحصیل، مشاوره‌های تحصیلی و برگزاری کلاس‌های تقویتی دروس تخصصی مانند زبان برای کمک به این کودکان انجام می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: توسعه مراکز حمایتی آموزشی به منظور افزایش امکان دسترسی و بهره‌مندی کودکان کار از خدمات و حمایت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش غیر دولتی از برنامه‌های بهزیستی در این زمینه بوده است.

وی تاکید کرد: افزایش امکان مشارکت در راستای شناسایی، جذب و ساماندهی کودکان کار و افزایش برنامه‌های آگاه سازی در محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی را هم در این حوزه مورد توجه قرار دادیم.

شهبازی تشریح کرد: کودکان کار در شهر کرمانشاه بسیار مشهود هستند، اما آمار و اطلاعات دقیقی در مورد کودکان کار وجود ندارد، بر اساس یافته‌های آماری در مراکز کودکان خیابانی و حمایتی آموزشی کودک و خانواده در هشت سال اخیر بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کودک کار پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار