دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت با بیان اینکه، مقام معظم رهبری چندین بار به دولت فرمودند راهکاری پیدا کنید تا از توان مردم در تصمیم سازی، در اجرا و نظارت استفاده شود، افزود: همه مسئولان کشور به این موضوع ورود کردند و استفاده‌های خوبی از این موضوع شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 18 June 2023
دیدار دستیار رئیس جمهور با فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سیداحمد عبودتیان در نشست با فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد مردمی سازی امور و استفاده از ظرفیت مردم را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست و گفت: به نام خدمت همه کار‌ها به دوش دولت‌ها گذاشته شد و کمتر از ظرفیت مردم برای پیشبرد اهداف استفاده کردیم.
وی اظهار داشت: طی همین مدت در راه روستایی و آبرسانی کار‌های زیادی با کمک مردم و استفاده از تجربیات آن‌ها انجام گرفت و هزینه‌ها کمتر از آن چیزی که پیش بینی می‌کردیم شد.
عبودتیان تصریح کرد: در شهرستان سرخس ۳۰۰ جوان سند توسعه شهرستان را آماده کردند و وقتی خود آن‌ها اقدام به آماده کردند سند می‌کنند در اجرا آن هم پای کار می‌آیند که این یکی از راه‌های استفاده از ظرفیت مردم و مردمی سازی است.
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی با بیان اینکه مردم سازی تا فرمانداری‌ها هم سوق داده شده، گفت: شیوه انتخاب دستیار مردمی سازی هم به صورت مردمی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه، دولت سیزدهم ابتکاری به خرج داد تا دستیارانی در کنار استانداران و فرمانداران با اخذ نظر از گروه‌های مرجع مردمی و میانی انتخاب و مستقر شوند عنوان کرد: این دستیاران رابط بین جریانات و حلقه‌های میانی با نهاد‌های حاکمیتی و دولتی هستند.
عبودتیان با بیان اینکه مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌هایی مانند اطفاء حریق جنگل‌ها و حوزه تولید ورود کردند، گفت: باید از ظرفیت و تجربیات مردم در بسیاری از بخش‌ها از جمله بخش‌های امنیتی، اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حوزه اقتصاد استفاده کرد تا اقتصاد مردمی با کمک مردم دچار تحول شود.
وی عنوان کرد: در دهه ۹۰ چندین بحران و سیل بزرگ با حضور مردم مدیریت شد بنابراین باید مشخص شود مردم در چه زمینه‌هایی می‌توانند ورود کرده و به دولت کمک کنند.
عبودتیان خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر حضور مردم در همه زمینه‌ها است که به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.
وی بیان کرد: الگوی حکمرانی در انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تا زمان جنگ و بعد از آن بر حضور مردم بوده است، بنابراین نخبگان باید در امر تصمیم سازی کشور دخیل شوند و نیرو‌های جهادی و جوان برای حل مسائل پای کار باشند و عامه مردم هم نظارت لازم را داشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: یکی از دستاورد‌های دولت سیزدهم بحث مردمی سازی است و در همین خصوص پست دستیار مردمی در همه فرمانداری‌ها تعریف کردیم.
مرادعلی پیوند از اجرای طرح تبسم در ادارت استان خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته در استان آغاز شده و به صورت سرزده از همه ادارات و دستگاه‌ها بازدید می‌شود.
وی اظهار داشت: تصویری شفاف از تلاش شبانه روزی دولت برای حل و فصل مشکلات جاری مردم در کشور نشان داده شده و مشهود است که دولت مردمی با مردم و برای مردم است.
پیوند با بیان اینکه، شاخص‌ها و پیش‌بینی‌های علمی نشان از آینده‌ای روشن برای ملت ایران است افزود: دستاورد‌های دولت سیزدهم آینده نویدبخش و امیدآفرین را پیش روی مردم ایجاد کرده است.
معاون توسعه و منابع استانداری خاطرنشان کرد: توفیقات و اقدامات بزرگی در این دولت صورت گرفته، اما کمبود‌ها و چالش‌هایی وجود دارد که بخشی به تلاش دولت مردان برمی‌گردد و بخشی هم مشارکت و حضور سازنده مردم را می‌طلبد.
وی عنوان کرد: کمبودها، مشکلات و یا کم کاری‌ها بوده که بخشی متوجه میراث گذشته و از دولت‌های پیشین و ترک فعل‌هایی که از جانب دستگاه‌های دیگر به ارث رسیده، مرتبط می‌شود که برای جبران باید ایثارگرانه و جهادی پای کارآمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار