مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان اظهار کرد: ۹۵ درصد تجهیزات نصب شده در پالایشگاه اصفهان ساخت داخل است.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 19 June 2023

محسن قدیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سالی که گذشت این پالایشگاه رتبه اول سوددهی شرکت‌های پالایشی بورسی و غیربورسی را کسب کرد که ۳۸.۷ همت میزان سود بوده است که ۴۰ درصد از این سود در پروژه‌های توسعه‌ای به کار گرفته می‌شود.

به گفته قدیری نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی نداریم زیرا با مدیریت صحیح و انضباط مالی، هم اکنون نقدینگی داریم و مدیریت مالی با کنترل پروژه ارتباط مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه هیچ چالشی در پالایشگاه وجود ندارد که به کمک جوانان ایرانی قابل حل نباشد ادامه داد: چشم انداز ما حاصل ۴۵۰ پروژه است که شاخص عملکرد پیشرفت پروژه آن حدود ۹۵ درصد است و در تلاش هستیم که هیچ وجه خام فروشی صورت نگیرد.

قدیری خاطرنشان کرد: در نظر داریم که در پایان سال ۱۴۰۳ به رتبه چهارم بلوغ سازمانی و در سال  ۱۴۰۵ به رتبه پنجم بلوغ سازمانی و سازمان دانش بنیان دست پیدا کنیم.

وی ایجاد "مخازن راهبردی آب‌های آتش نشانی" را از دیگر اقدام‌های این شرکت دانست و افزود: یکی دیگر از طرح‌های مهم این شرکت مدیریت آب است و تا نیمه نخست سال آینده ۷۵ درصد از مصرف آب پالایشگاه اصفهان کاسته می‌شود.

وی با اشاره به پروژه کلان انتقال آب از دریای عمان توضیح داد: در این پروژه، پالایشگاه، فولاد، ذوب‌آهن، شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان سهم دارند که سهم فولاد ۴۰ درصد و پالایشگاه و ذوب آهن هر کدام ۲۰ درصد است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: در واقع مدیریت آب با ۱۵ پروژه در پالایشگاه انجام و برای نمونه کولینگ هیبریدی در حال ساخت است که مصرف آب را در پالایشگاه کاهش می‌دهد و حتی آب دورریز پالایشگاه استفاده می‌شود، علاوه بر آن تا سال ۱۴۰۵ نیز مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شرکت راه و ترابری انرژی، گفت: ۱۰۰ تانکر خریداری شده و ناوگان بزرگی آماده خواهد شد که صاحب کشتی می‌شود و در حال حاضر حمل ونقل بر اساس سالیانه ۱۰ میلیون تن انجام می‌شود که در آینده این میزان افزایش پیدا می‌کند و در حال برندینگ نیز هستیم.

 مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در خصوص مسؤولیت اجتماعی این مجموعه گفت: استخدام هزار نفر در سال گذشته، مدیریت آب، آزادی زندانیان و کمک‌های مختلف به سازمان‌ها و قشر کم درآمد از جمله مهم‌ترین اقدامات در زمینه مسؤولیت اجتماعی است.

وی با اشاره به بروزرسانی و تغییرات تجهیزات این پالایشگاه تصریح کرد: پالایشگاه پنجاه سال از قدمتش گذشته و در راستای بروزرسانی، اقدامات مختلفی از جمله تغییر لوله‌های آب آتش‌نشانی و بروزرسانی سیستم‌های کنترل با ابزار دقیق انجام شده و کلیه تجهیزاتی که تهدید محسوب می‌شود را به فرصت تبدیل خواهیم کرد، برای نمونه گوگرد یک محصول مزاحم بود که دپو آن مشکلات محیط زیستی به همراه داشت و برای مصرف و صادرات آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

قدیری در خصوص ارتباط با دانش‌بنیان‌ها خاطرنشان کرد: دانش بنیان‌ها سازماندهی می‌شوند و هر تجهیزی که در داخل و توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته و تأمین شود، قطعا در اولویت استفاده قرار می‌گیرد تا زیرساخت‌های اصفهان بومی‌سازی شوند .

وی در خصوص افزایش فضای سبز مجموعه گفت: ۱۴۰ هکتار فضای سبز در مجموعه پتروپالایش اصفهان وجود دارد که ۲۵ درصد درختان آن خشک شده بود اما اکنون ۲۰۰ هزار نهال کاشته شده و آبیاری نیز به صورت زیر سطحی انجام می‌شود تا آب به ریشه برسد؛ همچنین سایت پسماند راه‌اندازی شده که در این زمینه اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

 

قدیری در باره برنامه‌ریزی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی خاطرنشان کرد: تا ۱۲سال آینده، یک نیروگاه خورشیدی با تولید یکهزار مگاوات برق خواهیم داشت که تا پایان سال آینده ۲۰۰ مگاوات آن قابل بهره‌برداری خواهد بود.

 

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه مصرف سوخت پالایشگاه نیز تا سال ۱۴۰۵ حدود ۱۱ درصد کاهش خواهد یافت، افزود: در زمان حاضر پنج دستگاه آنالیزر در پالایشگاه داریم که بطور برخط(آنلاین) میزان آلودگی را به محیط زیست گزارش می‌کند که تاکنون شاخص های ما پایین تر از حد استاندارد بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار