مدیر کل سیاسی، امنیتی وزارت کشور در خصوص شائبه نقش منفی فرمانداران در سلامت انتخابات کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ 20 June 2023

عبدالله مرادی در نشست خبری و در پاسخ به این سوال که آیا با وجود نقش پررنگ نمایندگان فعلی در انتخاب فرمانداران و همچنین بی تجربه بودن بسیاری از این فرمانداران ، آیا سلامت انتخابات توسط این فرمانداران می‌تواند حفظ شود ؟! توضیحاتی ارائه کرد.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : راهبرد ما برای برگزاری انتخابات این است که از حلقه های میانی در امر مشارکت استفاده شود که این حلقه ها می تواند شامل همه گروه ها و احزاب سیاسی درون نظام باشد .
وی ادامه داد : در خصوص راهبرد انتخابات برای استانهای قومیتی هم از همین راهبرد استفاده از ظرفیت های قوم مانند ریش سفیدان و معتمدین است البته به گونه ای که یک مشارکت پایدار و حداکثری رابه ارمغان بیاورد.
مرادی افزود : حضور اجتماعی مردم و حلقه های میانی محدود به زمان انتخابات یک آسیب از قبل بوده است که تلاش می شود در این زمینه تغییر رویه داده شود.
وی اظهار کرد : صیانت از رای مردم از جمله اهداف وزارت کشور و نظام است و کوچکترین تردید در این زمینه نداریم و کوتاهی غیر قابل پذیرش است که این موضوع را به صراحت بیان کرده ایم.
مرادی گفت : رصد مستمر مدیران سیاسی در استان ها و شهرستان ها در دستور کار قرار دارد و به فرمانداران تاکید کرده ایم که کوچکترین شائبه ای نباید نسبت به سوگیری های سیاسی آن ها در برگزاری انتخابات وجود داشته باشد. ضمن اینکه در این زمینه نقش رسانه ها می تواند موثر و کمک کننده باشد.
مدیر کل سیاسی و امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سوال پیش بینی وی از میزان مشارکت در انتخابات ، بیان کرد : نظرسنجی ها نشان می دهند در حوزه مشارکت وضعیت خوبی را خواهیم داشت و با شروع فعالیت ها و داغ شدن تنور انتخابات وضعیت مشارکت به مراتب بهتر خواهد شد .
مرادی گفت : در کهگیلویه و بویراحمد البته انتظار مشارکت بالا را داریم و در استان هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد دغدغه مشارکت میزان مشارکت نیست بلکه دغدغه سلامت انتخابات و خارج نشدن وضعیت انتخابات از روند معمول آن است.
وی در پایان اظهار کرد : دولت دنبال حزبی کردن انتخابات به جای هیجان های زودگذر است که در این خصوص همکاری رسانه ها بسیار موثر است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار