فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر سرقت‌های خرد توسط معتادین متجاهر صورت می‌گیرد، گفت: ساماندهی معتادین متجاهر با کمک سایر دستگاه‌ها در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 21 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، مهدی حاجیان اظهار کرد: موضوع سرقت و خصوصاً سرقت‌های خرد یکی از موضوعاتی است که خاطر مردم را بسیار آزرده کرده و یکی از مطالبات به حق آن‌ها برخورد با این پدیده است.
وی با بیان اینکه پلیس به معنای واقعی کلمه خدمتگزار مردم است، افزود: پیگیری مطالبات آن‌ها تا حصول نتیجه و افزایش امنیت در جامعه جزو مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های پلیس است که بار‌ها قول آن‌ها را به شهروندان داده ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه برخورد با پدیده سرقت به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد، تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد معتادان متجاهر در این وقوع این پدیده و خصوصاً سرقت‌های خرد نقش بسزایی دارند که در همین راستا سه هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد شناسایی و اقدامات خوبی برای ساماندهی آن‌ها انجام شده و یا در حال انجام است.

حاجیان با بیان این مطلب که هرچه سرقت خرد افزایش یابد احساس امنیت نیز در جامعه کاهش می‌یابد، گفت: با تعاملی که با دیگر دستگاه‌های مسئول داریم برخورد با معتادان متجاهر شدت یافته و جمع آوری آن‌ها از سطح شهر و معابر سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی در عین یکی از مشکلات پیش رو در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر را فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم عنوان کرد و افزود: نداشتن مکان کافی برای نگهداری این افراد یکی از بزرگترین معضلاتی است که با آن مواجه هستیم.

ضرورت ایجاد تغییر در قوانین برخورد با سارقان

حاجیان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجازات‌های تعیین شده برای معتادان متجاهری که مرتکب سرقت شده اند تا چه مقدار بازدارنده است، تصریح کرد: متأسفانه یکی دیگر از مشکلات پیش رو بازدارنده نبودن برخی احکام و مجازات‌ها است البته باید به این موضوع هم توجه کنیم در این بین قصوری متوجه قاضی صادر کننده حکم نیست چرا که وی نیز برابر آنچه که در قانون آمده حکمی را صادر می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: با این حال به نظر می‌رسد وقت آن فرا رسیده که در برخی قوانین کیفری، تغییراتی ایجاد و مجازات‌های تعیین شده تشدید شود تا فرد سارق پس از آزادی جرأت سرقت دوباره و ارتکاب جرم را پیدا نکند چرا که در حال حاضر شاهدیم جمعی از سارقان پس از تحمل دوران حبس و مجازات خود مجدداً به چرخه سرقت بازمی گردند.

وی در عین حال از تعامل موجود میان پلیس و دستگاه قضائی نیز به نیکی یاد کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر هماهنگی بسیار خوبی میان این ۲ نهاد حاکمیتی در کرمانشاه برقرار است که لازم است از همکاری همه قضات و مسئولان دستگاه قضائی با همکاران خودم در مجموعه انتظامی قدردانی کنم.

حاجیان خواستار فراهم شدن فرایند اصلاح و تربیت در زندان‌های کرمانشاه نیز شد و گفت: تحقق این مهم به اصلاح مجرمان بسیار کمک کرده و باعث می‌شود تا افراد زندانی پس از آزادی، دوباره به چرخه جرم بازنگردند.
وی با تاکید بر اینکه باز اجتماعی شدن مجرمان در دستور کار پلیس و سازمان زندان‌ها قرار دارد، گفت: حمایت و مراقبت از افراد زندانی پس از تحمل دوران حبس و محکومیت نقش بسیار مؤثری در سالم سازی افراد دارد و باعث می‌شود بسیاری از آن‌ها دیگر به دنبال ارتکاب جرم نروند.

همکاری مردم با نیری انتظامی راهی برای ارتقا امنیت محلات

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه امنیت را محصولی چند بخشی معرفی و با بیان اینکه خود مردم نیز نقش مهمی در تحقق این مهم دارند، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار دارد اجرای طرح «امنیت محله محور» است که با کمک معتمدان محلی و ساکنین محلات اجرا خواهد شد.

حاجیان تصریح کرد: بدون شک همکاری گسترده معتمدان محلی و آحاد مختلف مردم با پلیس باعث ارتقا امنیت و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره سارقان و مجرمانی می‌شود که چشم طمع به اموال مردم و امنیت شهر و جامعه دوخته اند.

وی در پایان گفت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک و با اجرای طرح‌های امنیت آفرین پلیس و همکاری مردم، امنیت موجود در استان ارتقا یافته و شهروندان کرمانشاهی آن را بیشتر از گذشته احساس کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار