مدیر کل مدیریت بحران
نیکروز :هر چند در بحث بیمه انتقاداتی وارد است و ما هم ضمن انعکاس این انتقادات، پیگیر بهبود شرایط به نفع بیمه شوندگان هستیم، اما عدم بیمه نمودن محصولات کشاورزی به بهانه کم یا مشکل بودن مسیر دریافت خسارت، منطقی نیست.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 22 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز در همایش بیمه بخش کشاورزی با حضور کارشناس سازمان مدیریت بحران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی گفت: مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با توجه به تجربیات به دست آمده تلاش می‌کند که با تشویق و تسهیل شرایط، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی و دیگر بخش‌ها را نسبت به بیمه نمودن فعالیت و محصول خود ترغیب کند.
نیکروز با اشاره با بارش‌های تابستان گذشته، ادامه داد: در باران‌های مانسونی، سومین استانی بودیم که بیشترین بارش را داشتیم و این درحالی بود که بارش‌ها دقیقا در زمانی رخ داد که عشایر در مناطق آسیب پذیر ییلاقی بودند.
وی افزود: هر چند با اقدامات و هشدار‌های پیاپی و با همکاری خوب مردم و مسئولان تلفات جانی نداشتیم، اما در بحث خسارات به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، متحمل ضرر‌های سنگینی شدیم.
نیکروز با اشاره به لزوم توجه و آینده نگری فعالان بخش کشاورزی، گفت: متاسفانه می‌بینیم که برخی افراد سرمایه گذاری‌های بزرگی انجام می‌دهند اما در خصوص بیمه سهل انگاری می‌کنند در حالی که بیمه نمودن محصول یا فعالیت کشاورزی ، می‌تواند حداقل تضمینی برای بازگشت بخشی از خسارات وارده باشد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سیل مانسون مزارع پرورش ماهی در روستای کره شهرستان دنا، خسارات بسیار سنگینی را شاهد بودند، اما تقریبا هیچ کدام از این مزارع بیمه نبودند که این موضوع مشکلات زیادی را برای کمک به آن‌ها بوجود آورد.
نیکروز افزود: هر چند در بحث بیمه انتقاداتی وارد است و ما هم ضمن انعکاس این انتقادات، پیگیر بهبود شرایط به نفع بیمه شوندگان هستیم، اما عدم بیمه نمودن محصولات کشاورزی به بهانه کم یا مشکل بودن مسیر دریافت خسارت، منطقی نیست.
وی گفت: در سیل مانسون و سیل‌های بارش‌های زمستانی، تلاش‌های زیادی کردیم که بخشی از این خسارات را از طریق منابع دولتی در قالب تسهیلات یا بلا عوض جبران کنیم، اما واقعیت این است که برخی آینده نگری‌ها مانند، توجه به خود مراقبتی و همچنین استفاده از ظرفیت بیمه، چاره اساسی مقابله با بحران‌ها است.
نیکروز در پایان با اشاره به بارش‌های خوب سال آبی جاری گفت: رویش مراتع و جنگل‌ها بسیار گسترده و متراکم است و همین هم می‌تواند عاملی برای بحران آتش سوزی در تابستان باشد ضمن اینکه همین بحث آتش سوزی می‌تواند بخش کشاورزی را تهدید کند لذا هم در بحث مراقبت‌های مردمی و هم در بحث بیمه باید اقدامات صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار