امام جمعه قوچان عنوان کرد:
امام جمعه قوچان گفت: دشمن‌شناسی، افزایش بصیرت دینی و فلسفه قیام امام حسین (ع) باید در مجالس عزاداری آن حضرت تشریح و تبیین شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 13 October 2015
حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قوچان در مسجد جامع این شهرستان اظهار کرد: نخستین نگاهی که می‌توان به ماه محرم داشت از نظر ظاهری بوده یعنی در این فصل عزاداری، باید شهر سیاه‌پوش شود و این نیازمند عزم همگانی همه ادارات و نهادهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه باید از این فرصتی که در مجالس عزاداری امام حسین (ع) برای جمع‌شدن مردم به‌ویژه جوانان فراهم شده استفاده کرد، گفت: برای فرهنگ‌سازی و تحول در جامعه این مجالس بسیار مفید است و خطبای مجالس ماه محرم باید حرف مناسبی برای ارائه به جوانان و حتی مردم عادی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان احیای امر به معروف و نهی از منکر را سبب احساس مسئولیت‌کردن جامعه در برابر امام و رهبری دانست و تصریح کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) باید در مجالس عزاداری ایشان در ماه محرم که همان اقامه امر به معروف و نهی از منکر است باید تشریح و تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی یکی از مهم‌ترین نکاتی بوده که باید در این ماه بر روی منبر تبلیغ شود، بیان کرد: فقط نباید به توجیه مسائل دینی پرداخت بلکه باید مواردی همچون حقوق شهروندی در رعایت نظم و انضباط جامعه، همیاری کردن، استفاده درست از منابع حیاتی، پرهیز از اسراف و شایعه‌پراکنی، حفظ عفاف و حجاب در این ایام که نیاز جامعه است نیز تبیین شود.

امام جمعه قوچان با یادآوری اینکه دشمن‌شناسی و افزایش بصیرت دینی نیز در این ماه ضروری بوده است، عنوان کرد: مردم در جامعه باید به سلاح بصیرت مسلح شده باشند تا برخی جریانات سیاسی که در انتخابات آتی نیز بسیار پررنگ می‌شوند، آن‌ها را مورد غفلت و گمراهی قرار ندهند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از برپایی عزاداری‌های ائمه اطهار به‌ویژه امام حسین (ع) ترس دارند، تأکید کرد: تبیین درست مطالب سبب بیداری، آگاهی و انقلابی شدن مردم می‌شود و باید کاری کرد تا جوانان همیشه و در همه زمان‌ها حسینی و عاشورایی بودن را حفظ کنند.

طباطبایی یادآور شد: آگاهی دادن و تحلیل مسائل بسیار مهم بوده و مطالب قابل بیان بر روی منبرها توسط خطبا و واعظان بر اساس مسائل روز و نیاز جامعه بیان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار