مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه تاکید کرد؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: کیفیت بخشی به مدارس سمپاد استان کرمانشاه نیازمند پای کار آمدن همه مجموعه آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 26 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سلمان محمدی در نشست تجلیل از برگزیدگان کار سوق، صدا و سمپاد که ظهر امروز در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید مقام معظم رهبری و چشم‌انداز ما در حوزه آموزش و پرورش است.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید تربیت چند ساحتی داشته باشند و از جزیره‌ای عمل کردن در این زمینه پرهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: شهید مطهری در این زمینه می‌فرماید: رشد در یک حوزه به آینده دانش آموزان آسیب می‌رساند و دانش آموزان باید تربیت چند ساحتی داشته باشند.

وی گفت: رویکرد ما رویکرد تربیتی است و در آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم با دو اصل همواری و هماهنگی از کار جزیره‌ای بپرهیزیم و در این راستا تمام سازمان‌ها را پای کار آورده‌ایم.

محمدی تشریح کرد: بالاترین سرمایه هر کشوری منابع انسانی آن کشور است و مدارس و دانش‌آموزان بخشی از این سرمایه هستند.

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این نشست گفت: دانش‌آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند پس باید تمام توان خود را برای رشد آن‌ها به کار بگیریم.

محمدی عنوان کرد: دانش آموزان ما باید به هویت ایرانی خود افتخار کنند و مباحث تربیتی و پرورشی در مدارس ما تقویت شود.

وی تاکید کرد: ما باید دانش آموزانی تربیت کنیم که هوش عاطفی بالایی داشته و به خانواده خود احترام بگذارند، روحیه کار تیمی داشته و مسیرشان را بیابند.

محمدی در ادامه بر توجه به مدارس سمپاد در کنار دیگر مدارس به عنوان اولویت آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: همه در مجموعه آموزش و پرورش باید برای کیفیت بخشی به مدارس استعداد‌های درخشان پای کار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان برنامه‌های ویژه آموزشی و تربیتی خود را در دسترس دیگر دانش‌آموزان قرار دهد و چتر حمایتی خود را روی تمامی دانش آموزان گسترده کند تا دیگر دانش آموزان هم از برنامه‌های آموزشی و تربیتی بهره ببرند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید برای انتخاب رشته که به طور مستقیم با سرنوشت آن‌ها مرتبط است بهترین انتخاب را داشته باشند.

محمدی بیان کرد: باید تب انتخاب رشته تجربی بین دانش آموزان کم شود، خانواده‌ها و دانش‌آموزان را آگاه کنیم که تحصیل در رشته تجربی الزاما منجر به پزشک یا دندانپزشک یا داروساز شدن دانش‌آموزان نمی‌شود و مسیر ادامه تحصیل آن‌ها را طولانی می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار