بصيري‌پور با بیان اینکه کم کردن اعضاي شورا که منجر به کاهش اختياراتشان باشد حرکت مثبتي نيست، گفت: اگر انتخاب شهردار توسط مردم باشد و استيضاح شهرداران توسط شورا نباشد نتيجه‌اش تشريفاتي شدن شوراي شهر است.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 13 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، رئيس شوراي عالي استان‌هاي کشور در نشستي با خبرنگاران درباره طرح کاهش تعداداعضاي شوراها گفت: امروزه در صدد کاهش اختيارات شورا هستيم و اين که انتخاب شهردار توسط مردم باشد و استيضاح شهرداران توسط شورا نباشد نتيجه اش اين است که شوراي شهر شورايي تشريفاتي باشد.

برگزاری همایش روسای شورای شهرستان كشور در مشهد مقدس / تقدير رییس شورای عالی استان های کشور از استاندار مازندران

غلامرضا بصیری پور، افزود: من در ملاقات هايي که با سران کشوري داشته ام مشکل حاشيه شهر، حمل و نقل و ورود ميليون ها زائر به شهر را همواره مطرح کرده ام و در صدد حل مشکلات و موانع بوده ايم.

وي با بيان اين که برخي معتقدند شوراها شغل محسوب مي شود و بحث چند شغله بودن رامطرح مي کنند گفت: ولي طبق قانون شوراها شغل محسوب نمي شود.بصيري پور گفت: کميسيون ماده 100 در شهرها و جهاد کشاورزي در خارج از شهرها بايد با افراد برخورد کنند.

وي افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه و تعيين مجازات مناسب براي ساخت و سازهاي غيرمجاز، افراد خاطي مجازات مي شوند.بصيري پور با اشاره به وجود بيش از 200 هزار فقره پرونده و حکم کميسيون ماده 100 که معطل مانده است تصريح کرد: به دنبال راهکار مناسبي هستيم و در اين باره به يک جمع بندي هم رسيده ايم که به زودي ابلاغ خواهد شد.

بصيري پور درخصوص برگزاري اولين همايش روساي شوراهاي اسلامي شهرستان هاي سراسر کشور که در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه همين هفته در مشهد برگزار مي شود گفت: در 12 سال گذشته که شوراي عالي استان ها انجام وظيفه مي کرده متاسفانه در برخي زمينه ها آن طورکه بايد و شايد نتوانسته انجام وظيفه کند و هم اکنون با مشکلاتي مواجه ايم.

رئيس شوراي عالي استان‌هاي کشور با اشاره به اين که 38 هزار واحد شورايي در کشور داريم افزود: بسياري از مردم ما فقط شوراي شهر را مي شناسند.

وي گفت: در کل کشور هزار و 230 واحد شهري داريم که جمعيت آن ها کمتر از 10 هزار نفر است ولي در مجموع 117 عضو شورا داريم يعني بيش از 100 هزار نفر در شوراي روستايي و فرادستي فعاليت مي کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار