معاون اوقاف کرمانشاه:
معاون اجتماعی و فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح نشاط معنوی در ۱۸ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ 08 July 2023

حجت‌الاسلام مجید میرزایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقا روحیه و کسب مهارت‌های زندگی و کشف هویت اجتماعی خود آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت‌های اجتماعی شوند.

وی افزود: اگر ما برای نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشیم، دشمنان این خلا را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول می‌کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی اوقاف استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طرح نشاط معنوی به منظور بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان و با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیرمستقیم، استفاده از ابزار‌های روز همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط گیری موثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان برای کادرسازیِ مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق است.

وی تاکید کرد: تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه‌های ورزشی و مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

این مسئول بیان کرد: استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه دیگر اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی در استان کرمانشاه است.

وی گفت: برگزاری اردو‌های فرهنگی و زیارتی، کلاس‌های قرآن در رشته‌های مختلف روخوانی، کلاس‌های احکام و آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، روان خوانی، مفاهیم قرآن، مداحی، تواشیح و سرود، آموزش‌های رایانه‌ای، کلاس‌های نقاشی، خیاطی و گلدوزی از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح برای پسران و دختران در نظر گرفته شده است.

میرزایی تاکید کرد: این طرح از پانزدهم تیرماه تا پایان مرداد ماه سال جاری ویژه دانش‌آموزان در رده‌های سنی هشت تا ۱۸ سال اجرا می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار