معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از تخریب ۷۷ ویلای غیرمجاز در بستر زاینده‌رود به طول ۲ کیلومتر واقع در شهر باغبهادران شهرستان لنجان از خرداد امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ 16 July 2023

محمود چیتیان افزود: همچنین با شناسایی تصرفات غیرقانونی بستر رودخانه زاینده‌رود قرار است در ۲ هفته آینده ۱۰ ویلای دیگر در محدوده اردال شهر باغبهادران نیز تخریب شود.

وی اضافه کرد: تخریب و آزادسازی اراضی برغم مشکلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی ادامه خواهد یافت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر این که برای تسهیل روند عملیات یاد شده از تمام ظرفیت‌ انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است، خاطرنشان کرد: چند ویلای غیرقانونی نیز در محدوده پل "وشمندگان" این شهر وجود دارد که آنها نیز از اهداف آزادسازی این دوره است.

چیتیان تصریح کرد: در قالب تبصره‌های ۲ و ۳ قانون توزیع عادلانه آب بصراحت آمده که ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی، مِسیل‌ها، مُرداب، بِرکه‌های طبیعی و حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی یا مخزنی ممنوع است.

وی تاکید کرد: با استناد به قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه‌های ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار دارد.

چیتیان افزود: تاکنون آزادسازی ۸۳۵ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و نیز مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های منطقه انجام شده است و در پی آن عملیات آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان، امسال اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ساماندهی ۸۹ کیلومتر و لایروبی ۲۵۸ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان انجام گرفته و امسال لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌های منطقه اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار