راه‌اندازی گشت‌های مبارزه با سرقت، هشدار به مالخران اموال مسروقه و توانایی پلیس در جمع آوری معتادان متجاهر به شرط فراهم بودن زیرساخت ها در ظرف مدت ۴۸ ساعت، مهمترین مطالبی بود که رئیس پلیس استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 20 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سردار «مهدی حاجیان» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبارزه با پدیده سرقت و برخورد قاطعانه با سارقان و مالخران امروز به مطالبه عامه مردم تبدیل شده و پلیس در این راستا وظیفه خود می داند با استفاده از همه ظرفیت های موجود به این مطالبه پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های انجام شده ۷۰ درصد سرقت های انجام شده در کرمانشاه را سرقت های خُرد تشکیل می دهد، گفت: همین عامل باعث ایجاد و القای حس ناامنی در جامعه و نارضایتی مردم شده است و پلیس به صورت جدی مقابل آن خواهد ایستاد.

سردار حاجیان افزود: از سوی دیگر وجود بیش از سه هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در شهرها و روستاهای کرمانشاه، در سرقت های خُرد انجام شده نقش داشته است که پلیس حتما در این خصوص هم ورود پیدا می کند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به تدوین برنامه ۶ ماهه پلیس برای مهار سرقت، از راه اندازی گشت های مبارزه با سرقت و تقویت یگان امداد و مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه ها فضای شهر و جامعه برای سارقان و مالخران ناامن تر از گذشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح مهار سرقت، پاکسازی محلات آلوده که عمدتا در نقاط حاشیه ای نیز قرار دارند، به صورت جدی دنبال می شود ، گفت: تلاش می کنیم با اقدامات قاطع و قانونی خود رضایت مردم و شهروندان کرمانشاهی را جلب کرده و احساس امنیت را هم به آن ها هدیه کنیم.

سردار حاجیان با اعلام اینکه برخورد با خریداران اموال مسروقه از دیگر برنامه های مورد نظر در طرح مقابله با سرقت است و پلیس اقدامات مقابله ای خود را با این افراد آغاز کرده است، گفت: بخش عمده ای از این افراد در ضایعاتی ها مشغول فعالیت هستند که هفته گذشته طرح مقابله با واحدهای غیرمجاز و از پیش شناسایی شده اجرایی شد.

عالیترین مقام انتظامی استان کرمانشاه با هشدار با خریداران اموال مسروقه، گفت: این افراد مطمئن باشند به سختی با آن ها برخورد خواهد شد چرا که نقش موثری در افزایش سرقت ها دارند و مجازاتشان بیشتر از افراد سارق خواهد بود.

وی همچنین به نقش معتادان متجاهر در وقوع سرقت های خُرد اشاره کرد و گفت: حضور آن ها در شهرها و حتی روستاها معضلی بزرگ به شمار می رود به گونه ای که می توان گفت نقش آن ها در افزایش سرقت های خرد بسیار پررنگ بوده است.

سردار حاجیان یادآوری کرد: پلیس این آمادگی را دارد که ظرف مدت ۴۸ ساعت به شرطی که زیرساخت ها فراهم و محلی برای نگهداری معتادان متجاهر باشد آن ها را جمع آوری کند که لازم است مسئولان امر با فراهم کردن مکان مناسب برای نگهداری این افراد، پلیس را در تحقق این مطالبه مردمی، کمک و همراهی کنند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه طرح امنیت محله محور را نیز از دیگر برنامه های مهم پلیس عنوان کرد و گفت: در این طرح انتظار می رود عموم شهروندان پلیس را در ارتقاء امنیت جامعه و محله خود کمک کرده و یاری گر همکاران ما باشند.

وی خاطرنشان کرد: عمل به توصیه های پیشگیرانه پلیس و اهتمام بیشتر شهروندان در رعایت نکات ایمنی و مراقبت از اموال قطعا سبب کاهش سرقت ها و در نتیجه افزایش امنیت عمومی خواهد شد.

سردار حاجیان در پایان کاهش زمان پاسخگویی به درخواست های مردم با تقویت یگان های مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ را نیز از دیگر برنامه های پلیس عنوان کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار