امام جمعه موقت اصفهان:
امام جمعه موقت اصفهان گفت: وضع قوانین مناسب و مجازات بازدارنده، سبب اتحاد و حفظ امنیت روانی جامعه می‌شود و لازم است مسوولان، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه در این زمینه با جدیت عمل کنند.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 21 July 2023

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، وقتی در جامعه همه مردم نسبت به منکر تذکر دهند، اتحاد و انسجام ایجاد می‌شود.

وی دهه محرم را دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر خواند و اظهار داشت: برخی تصور می کنند تذکر دادن به منکر سبب دو قطبی شدن جامعه می‌شود اما این فکر اشتباه است زیرا این کار موجب ایجاد اتحاد حول معروف در جامعه می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مجازات‌های مالی فعلی در برابر فساد بازدارنده نبوده و حتی برای عده‌ای بی‌معنی است، اضافه کرد: مجازات های بازدارنده ای وجود دارند که می‌توان به آنها مراجعه کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بی‌حجابی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حرام سیاسی و شرعی است، تاکید کرد: مسوولان باید با کسانی که در رابطه با فساد و کشف حجاب با خارجی‌ها در ارتباط هستند، محکم برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند بسیاری از مروجان فساد و بی‌حجابی در جامعه، غافل و از عقبه این هجمه بی‌خبر هستند.

آیت الله مهدوی، مطالبه‌گری خواهران و برادران نسبت به حجاب را در اصفهان و ایران، نشان از هوشیاری آن‌ها دانست و تصریح کرد: امروز غرب برای سوءاستفاده‌های خود حتی برای کارهای غیرعقلانی مانند ترویج همجنس‌گرایی، قانون وضع می‌کند اما دست ما برای داشتن دلایل عقلی حجاب پر است.

وی با بیان اینکه مردم برای انقلاب اسلامی هزینه های زیادی دادند و پای اصول انقلاب، محکم ایستاده اند، افزود: ترک فعل سبب ترویج فساد می شود بنابراین لازم است همه بخش ها، وظیفه خود را برای مبارزه با فساد انجام دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه عفت و حیا نشان از حیات است، گفت: مشکلات اقتصادی از مصائبی است که به دل انسان رنج می‌دهد، اگرچه دولت سیزدهم همه تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد اما دشمنی‌ها و خیانت‌هایی در کار است.

پس از نماز جمعه امروز، نمازگزاران اصفهانی همزمان با سراسر کشور، هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند و خواستار همبستگی دنیای اسلام برای پاسخ به این اقدام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار