رییس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به انتخاب اصفهان برای میزبانی پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) گفت: این رویداد، برند اصفهان را درخشنده‌تر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ 22 July 2023

شقایق حق‌جوی جوانمرد،در قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان که در استانداری برگزار شد، افزود: اصفهان منشأ اتفاقات بزرگ علم و فناوری در کشور و جهان اسلام بوده است و در ربیع‌الاول سال‌جاری نیز میزبان بزرگترین رویداد فناوری جهان اسلام خواهد بود.

وی اظهار داشت: پس از اهانت به مقام رفیع پیامبر اسلام(ص)؛ ایده تشکیل بنیادی که مُبین بخش‌های صلح‌آمیز و دوستدار علم و فناوری در دین مبین اسلام باشد، مطرح و اجرایی شد.

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری افزود: این بنیاد در حوزه‌های مختلف برای دانشمندان جهان اسلام برنامه دارد و برجسته‌ترین برنامه‌ آن که مورد توجه جهان قرار گرفته، جایزه مصطفی(ص) است که به "نوبل اسلامی" در جهان نیز معروف است.

وی خاطرنشان کرد: دانشمندان بزرگ در این جایزه بین‌المللی حضور دارند، بطور مثال دانشمندی که واکسن "فایزر" و "مُدرنا" را کشف کرد، برنده جایزه مصطفی(ص) شد.

رییس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری عنوان کرد: افزود: دانشمندانی که در این جایزه حضور دارند کاندیدای جایزه نوبل نیز هستند.

حق‌جوی جوانمرد با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در نقشه جامع علمی کشور گفت: ایران بایستی به سمت مرجعیت علمی حرکت کند و یکی از ابزارهای این مهم، برگزاری جایزه علم و فناوری در سطح بین‌المللی در کشورمان است.

وی در باره دلیل انتخاب اصفهان برای میزبانی رویداد جایزه مصطفی(ص) گفت: درخشش اصفهان در حوزه تمدن اسلامی بواسطه زندگی بزرگوارانی مانند شیخ بهایی در این دیار است که در کارنامه این خطه می‌درخشد.

رییس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری افزود: از حضرت امام آموختیم که هیچ جریانی در نظام اسلامی پایدار نمی ماند مگراینکه مردمی شود از این رو اگر بتوانیم ظرفیت‌های مردمی را پشت جریان علم و فناوری کشور بیاوریم، این رویکرد نیز پایدار و توسعه یافته خواهد شد.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی خوبی در استان بمنظور برگزاری جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) انجام شده است و انتظار می‌رود همه مردم و دستگاه‌های استان نیز به این رویداد بین‌المللی وصل شوند و پشتیبان آن باشند.

سیدرضا مرتضوی افزود: با توجه به پیشینه‌ هویتی اصفهان و مسیر پیش روی استان در سند آمایش(توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه گردشگری) می‌کوشیم تا برنامه‌ریزی‌های استان بر همین مبنا انجام شود.

وی ادامه داد: این تطابق را وجود جایزه مصطفی(ص) با کلیت زیست بوم استان(امروز و آینده) دارد و از طرفی مردم مؤمن و مکتبی اصفهان نیز انتظار دارند که استانشان میزبان چنین رویدادهای بین‌المللی باشد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: فرصت‌هایی که در باره این جایزه می‌تواند برای کشورمان در جهان اسلام داشته باشد مد نظر قرار گرفت تا در راستای میزبانی اصفهان در جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) پیشقدم شویم.

مرتضوی گفت: هدف این نیست که این رویداد تنها در یک دوره در اصفهان برگزار شود بلکه این کار تجربه‌ای برای میزبانی‌های بعدی استان ما از این رویداد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حضور بیش از یکصد دانشمند برتر جهان اسلام در استان و اعطای جایزه مصطفی به انضمام ظرفیت‌های مختلف اصفهان از جمله در حوزه فرهنگ، هنر، دانش‌آموزی، کشاورزی، صنعت و .. می‌تواند فرصت ویژه‌ای را برای این خطه رقم بزند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: از این رو با نگاهی پایدار مقرر شد تا این رویداد در استان برگزار شود و با نگاه بلندمدت به جایزه مصطفی(ص) به این امر ورود کنیم.

استاندار اصفهان گفت: همه کمیته‌های مربوطه در این باره، جلسات نخست خود را برگزار کرده‌اند و با جدیت این موضوع در اصفهان دنبال خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار