همزمان با فرارسیدن ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی ١٥ زندانی جرائم غیرعمد در ایلام آزاد شدند.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 24 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  آزادی این تعداد زندانی شامل ١٣ مرد و ٢ زن بند مالی در دهه اول محرم با همکاری ستاد دیه و سازمان بنیاد مستضعفان کشور فراهم شد.

رییس کل دادگستری استان ایلام در این مراسم با بیان اینکه بدهی این افراد نیازمند توسط ستاد دیه، سازمان بنیاد مستضعفان کشور و خیرین پرداخت شد، گفت: زندانبانی امروزی مسیر علمی و هدفمند را دنبال می کند.

عمران علیمحمدی افزود: اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سالم آنان به جامعه با اجرای برنامه های مبتنی بر بازپروری علمی و کارشناسی شده امکان پذیر بوده که این روند در سطح زندان های استان بخوبی در حال انجام است.

وی به نقش مهم ستاد دیه در آزادی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و همچنین کاهش آسیب ها اشاره کرد و تلاش مسئولان زندان ها را در مسیر اصلاح و بازسازگاری اجتماعی زندانیان قابل تقدیر دانست.

احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام هم در خصوص فرایند انجام فعالیت ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در سطح زندان ها و شرح برنامه های اجرایی مطالبی را عنوان کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال تا کنون 55 زندانی نیازمند مالی از زندان آزاد شده اند و تا پایان سال تلاش ما بر این است ضمن افزایش این آمار، در جهت توانمندسازی آنان و خانواده هایشان نیز اقدامات مطلوبی انجام شود./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار