تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
امروز عزاداران امام حسین (ع) در شهر کرمانشاه یک رنگ و یک صدا لباس عزا پوشیدند و غرق در ماتم اهل بیت پیامبر (ع)  شدند.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 28 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر عاشورا از معدود روز‌هایی است که با وجود هر مشقتی دل هوای عزاداری اباعبدالله (ع) را می‌کند.

با وجود گرمای طاقت فرسا با نیت گرمای سوزان صحرای کربلا با عزاداران امام حسین (ع) هم قدم می‌شوم.

کرمانشاه امروز غرق ماتم امام حسین (ع) است و شهر در این عزا سیاه پوش شده، ارادتمندان دسته دسته در خیابان‌ها عزاداری می‌کنند.

علم امروز را در جوانی تنومند بر دوش می‌کشید علم سبز رنگی که دیدنش ذهن آدم را به کربلا می‌برد، امروز همان روزی است که تا ظهر اهل بیت پیامبر (ص) در کمال مظلومیت با لب تشنه، اما شجاعانه و عزتمندانه به شهادت می‌رسند.

امام حسین (ع) در چنین روزی «امر به معروف و نهی از منکر» را به معنای واقعی برای شیعیان قرن‌ها بعد تعریف می‌کند.

در میان جمعیت پیرمردی ناتوان با یک بطری آب و لیوان‌های یکبار مصرف جلب توجه می‌کند و با اشتیاقی مثال زدنی عزاداران اباعبدالله (ع) را سیراب می‌کند.

خیمه‌های امروز برپا شده به یاد خیمه‌های اهل بیت امام حسین (ع) که به آتش کشیده شدند، خیمه سوزان هیئت‌ها با مداحی پر شور ارادتمندان این خاندان، حال و هوایی مثال زدنی ایجاد می‌کند.

  امروز همه شهر یک رنگ و یک صدا عزادارند،   امام حسین (ع) مرادی است که تمام شهر را بی هیچ دسته بندی مرید خود کرده و همه امروز غرق ماتم او هستند.

زنجیر زنان در صف‌های طولانی پشت به پشت یکدیگر ایستادند، انتهای صف کودکان خردسال با زنجیرهایشان خودنمایی می‌کنند.

اشک ریختن در این ساعات ارزشی بالا دارد، قطرات اشک بر امام حسین (ع) و یارانش روح آدم را سبک و عاری از آلام می‌کند.

حرکت دسته عزاداری آغاز می‌شود، هر سال مسیری مشخص شده که زنجیر زنان حرکت می‌کنند و عزاداران به راه می‌افتند.

حسین حسین (ع) گویان به راه می‌افتیم،   مادربزرگ ناتوانی بر روی یک سکو نشسته با صدای بلند عزاداران را بدرقه می‌کند گویی توان حرکت با دسته عزاداری را ندارد.

دستانش را می‌فشارم و از او طلب دعا برای تمام جوانان به درگاه حق می‌کنم،   با اشتیاق و اشک راهی ام می‌کند و دعای زیبایش نثار راه می‌شود.

با گذشت زمان آفتاب سوزان‌تر می‌شود، اما سینه زنان در حرکتیم، در دلم زمزمه می‌کنم چنین روزی ابا عبدالله (ع) کودکان خردسال، زنان همراه و جوانان بنی هاشم جنگی در راه احیای دین داشتند.

سخنان واعظین را در ذهن مرور می‌کنم،   کربلا امروز است، عاشورا امروز است، ابن ملجم امروز را بیابید،   احیای دین را با روشی دیگر از سر بگیرید، مریدان امام حسین (ع) همواره به یاد عاشورا و اهداف قیام هستند.

به اذان ظهر نزدیک می‌شویم، رو به قبله ایستادیم حین قرائت دعا، پیرغلامی شروع به ایراد سخنانی می‌کند، حرف هایش تکان دهنده است، از اهمیت حضور امروز می‌گوید.

دعا قرائت می‌شود و راهی نماز می‌شویم، ظهر عاشورا دل هایمان آرام ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار