حفاری ۴۰۰ کیلومتری تا پایان امسال برای اتصال به فیبر نوری در استان مرکزی هدف گذاری شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲ 29 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،لطفی مدیر مخابرات منطقه مرکزی از هدف گذاری حفاری ۴۰۰ کیلومتری تا پایان امسال برای اتصال به فیبر نوری در استان خبر داد و گفت: حدود ۲۰۰ کیلومتر توسعه و فیبر رسانی در شش ماه گذشته در ۲۲ شهر ثبت شد.

به گفته لطفی بیش از ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود دارد که حدود ۱۴۰ هزار نفر از این مشترکان از پهنای باند اینترنت تلفن خانگی استفاده می‌کنند، زیرا یکی از مزایای استفاده از اینترنت در بستر فیبر نوری، سرعت چند ۱۰ برابری نسبت به سرعت موجود است.

او افزود: حدود سه هزار مشترک از خدمات اینترنت فیبر نوری در مناطق صنعتی اراک و ساوه استفاده می‌کنند و تا پایان سال، ۵۰هزار ظرفیت استفاده از مشترک فیبر نوری در بیش از ۱۵ شهر ایجاد خواهد شد. امید داریم این تعداد تا پایان شهریور در شهر اراک به ۱۰ و تا پایان سال به ۲۰ هزار مشترک برسد.

به گفته مدیر مخابرات منطقه مرکزی اکنون در مناطق کوی مسکن، علوی و مدرس اراک تلاش برای افزوندن هفت هزار اشتراک ادامه دارد. در مناطق جهان پناه، عضد و خرم کار هم حفاری و فیبر کشی در دست انجام است و امیدواریم تا پایان ماه آتی پایان یابد. این اقدام در راستای دستور وزیر و اهداف دولت سیزدهم انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار