برای جلوگیری از حوادث و اجرای طرح‌های ایمنی، ۳۷۲ تیم امدادی و خدماتی آماده خدمت رسانی به شش هزار هیئت مذهبی در اصفهان هستند.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 28 July 2023

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به منظور پیشگیری از رخداد حوادث و اجرای طرح‌های ایمنی در شش هزار هیئت مذهبی مساجد، بقاع، امامزاده‌ها و حسینه‌ها استان در ایام محرم‌الحرام به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، تعداد ۳۷۲ تیم امدادی و خدماتی در آمادگی کامل قرار دارند.
منصور شیشه‌فروش با تاکید بر استقرار نیرو‌های امدادی و خدماتی تا اتمام مراسم مذهبی در میادین اصلی و مسیر‌های پرتردد شهر‌های استان، افزود: این تیم‌ها متشکل از عوامل آتش‌نشانی، خدمات شهری شهرداری‌ها، نیرو‌های فنی شرکت‌های آب، گاز و برق، مرکز بهداشت، پلیس راه و راهور، جمعیت هلال احمر، پایگاه‌های اورژانس در مناطق مختلف شهرها، روستا‌ها و میسر جاده‌ها با آموزش‌های لازم مستقر هستند.
وی گفت: رعایت کامل کنترل و اصول ایمنی نحوه اتصالات برق به ویژه اتصالات برق اضطراری، پیش‌بینی ورود و خروج سریع و آسان به ویژه خردسالان و بانوان در مواقع اضطراری از مراسم مذهبی، پیشگیری از آلودگی هوا در محل مراسم عزاداری با حضور جمعیت کثیر مردم، پیش‌بینی نصب کپسول آتش‌نشانی مناسب و تجهیزات اطفای حریق در محل عزاداری، رعایت سه متری حریم شبکه‌های برق در محل از جمله دستورالعمل ابلاغ شده به هئیت‌های مذهبی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر آماده‌باش تمام پایگاه‌های اورژانس، گفت: در خواست اورژانس ۱۱۵ از رؤسای هیئت‌های مذهبی، تاکید و آموزش در خصوص باز نگهداشتن مسیر و پیشگیری از حوادث و رعایت ایمنی برای رسیدن آمبولانس بر بالین نیازمندان در طول زمان عزاداری و تردد در خیابان‌ها است.
شیشه‌فروش گفت: همچنین تلفن‌های سه شماره‌ای ۱۹۴ شرکت گاز، ۱۲۱ برق، ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی در ایام محرم برای ارائه مشورت برای هیئت‌های مذهبی و مردم در آمادگی کامل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار