امام جمعه موقت گرگان برداشتن به زور چادرها، حجاب و عمامه‌ها از سر در اغتشاشات سال گذشته را ناشی از تفکر یهود و نصارا دانست و گفت: دور کردن مردم از دین را ناشی از همین تفکر است که به تبعیت از آمریکا رقم خورد.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 04 August 2023

به گزارش تابناک گلستان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی برقرار ظهر امروز جمعه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر گرگان که در مصلای بزرگ این شهرستان برگزار شد با اشاره به سالروز تأسیس نهاد مردمی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: این شورا یکی از پرسابقه‌ترین نهاد‌های انقلاب اسلامی بوده و حقیقتاً توانسته است تا حضور مردم را به خوبی در صحنه‌های انقلاب به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به برخی آیات کلام الله مجید، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم وظیفه مؤمنان و مسلمان را نسبت به کفار مشخص کرده و «هدایت الهی» را حسن ختام همه رهمنون‌ها دانسته و بقیه راه‌ها را مسیر انحرافی عنوان کرده است.

امام جمعه موقت گرگان با تأکید بر اینکه در آیات الهی بار‌ها در خصوص «یهود و نصارا» اشاره شده که آن‌ها به کم راضی نمی‌شوند، افزود: آن‌ها زمانی راضی می‌شوند که شما دست از ملت و دین خود بردارید و از دین و مرام آن‌ها تبعیت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین برقرار، مهمترین هدف دشمنان را دور کردن جامعه از حکمرانی دینی و خدا برشمرد و اضافه کرد: قطعاً نقشه دشمنان پس از تحقق اهداف شوم در کشور، ایجاد تفرقه بود.

وی با تأکید بر اینکه اگر جامعه اسلامی مورد رضایت کفار بود، یقیناً باید آن جامعه اسلامی در دینداری خود شک کند، تصریح کرد: تنها قانونی که می‌تواند انسان‌ها را از همه مشکلات نجات دهد فقط قانون خداوند متعال است، چون علم بشر ناقص بوده و علم خداوند کامل‌ترین است.

امام جمعه موقت گرگان وظیفه علما و دانشمندان در مقابل آگاهی بخشی و جهاد تبیین نسبت به دشمنان را بسیار سنگین دانست و بیان کرد: رابطه با کفار باید باشد و این رابطه نباید به قیمت زیر پا گذاشتن اصول اعتقادی و دینی باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره در پیش رو بودن روز ۱۸ مرداد «بزرگداشت شهدای مدافع حرم»، گفت: شیعه امام علی علیه السلام همانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باید شجاعت داشته و ترسو و بزدل نباشد.

خطیب جمعه گرگان فرزندان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را شجاع و عاشق شهادت برشمرد و عنوان کرد: رزمندگان این مکتب، شهادت برای کشور اسلامی و در راه دین را برای خود آرمان و آرزو می‌دانند.

برچسب ها: گلستان ، حجاب ، مومنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار