مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر:
مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: تا پایان امسال ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان بوشهر به 97 درصد و در بخش روستایی به 70 درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 14 October 2015
تابناک بوشهر: غلامعباس حسینی عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در راستای توسعه گازرسانی در استان و برخورداری هر چه بیشتر مردم از این انرژی پاک و ارزان‌قیمت تا پایان سال جاری ضریب نفوذ گاز در بخش شهری و روستایی استان بوشهر به سرعت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: تاکنون 31 شهر و 159 روستای استان بوشهر با اجرای بالغ بر 3800 کیلومتر شبکه از نفت گاز برخوردار شده‌اند و این آمار با اتمام پروژه‌های در دست اجرا افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به آغاز فاز نخست گازرسانی به مناطق کوهستانی دشتستان اظهار داشت:‌ با تکمیل این پروژه 2 هزار خانوار شهری و نزدیک به 4 هزار و 500 خانوار روستایی تحت پوشش گاز قرار خواهند گرفت.

حسینی ادامه داد: عملیات اجرای گازرسانی به سه شهر کلمه، تنگ‌ارم و بوشکان در فاز نخست با هزینه 78 هزار و 808 میلیون ریال آغاز شده و با اتمام آن ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان بوشهر به 97 درصد افزایش می‌یابد.

وی گفت: در بخش گازرسانی روستایی نیز تاکنون بالغ بر یک‌هزار و 364 کیلومتر شبکه اجرا و زمینه برخورداری بیش از 35 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز فراهم شده است.

حسینی ادامه داد: هم اکنون گازرسانی به 110 روستا در دست اجراست که با تحقق  این مهم تعداد روستاهای گازدار استان از مرز 270 روستا فراتر رفته و ضریب نفوذ گاز در این بخش به 70 درصد افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر خاطرنشان کرد: مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گازرسانی به 200 روستا در قالب بند ق تبصره قانون 2 بودجه در سال جاری و سال آینده به تدریج اجرایی خواهد شد و در نتیجه شمار خانوارهای روستایی به رقم 61 خانوار افزایش می‌یابد.

حسینی در پایان با تأکید بر تسهیل در گازرسانی به روستاهای استان گفت: گازرسانی به روستاها و جبران عقب‌ماندگی آنها یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه روستا‌نشینان است که تحقق آن ضمن افزایش سطح رضایتمندی ایشان به فرآیند تولید در روستاها نیز کمک خواهد کرد و از مهاجرت‌های ناشی از کمبودها جلوگیری می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار