از فردا سامانه ناپایدار وارد استان می شود و احتمال وقوع سیلاب وجود دارد و کشاورزان نسبت به جمع آوری محصولات اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 06 August 2023

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این سامانه موجب وقوع تندباد‌های لحظه‌ای، صاعقه، گاهی رعد و برق و رگبار خواهد شد.

منصور شیشه‌فروش افزود: اثرات این سامانه روز دوشنبه شانزدهم مردادماه در مناطق شمال استان مانند آران و بیدگل، کاشان، نائین، انارک، چوپانان و بویین میاندشت، همچنین مناطق شمال غرب و شرق خواهد بود و به صورت کلی اکثر مناطق استان را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه روز چهارشنبه، هجدهم مردادماه کل مناطق استان را در بر می‌گیرد، گفت: اثرات این سامانه می‌تواند به صورت روان‌آب جاری شود، همچنین احتمال اختلال در راه‌های روستایی و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد و بر رعایت اصول ایمنی تردد در محور‌های جاده‌ای توصیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ماهیت بارش‌هایی که در تابستان به ویژه در مناطق اقلیم خشک و نیمه‌خشک اتفاق می‌افتد، افزود: گاهی بارش‌های تابستانی منجر به جاری شدن سیلاب‌های فصلی می‌شود که مشابه این حوادث در سال‌های گذشته رخ داده است.

شیشه فروش گفت: توصیه مدیریت بحران بر اجرای طرح‌های کنترل پیشگیری از سیل است که در این شرایط می‌تواند تأثیر بسزایی در راستای پیشگیری از سیل داشته باشد.

وی افزود: اطلاعیه‌هایی برای آمادگی دستگاه‌های مربوطه در صورت مواجهه با بارش‌های ناگهانی داده شده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به کشاورزان هشدار داد به دلیل احتمال بارش‌ها و آسیب، نسبت به جمع آوری محصولات کشاورزی اقدام کنند.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به کشاورزان هشدار داد به دلیل احتمال بارش‌ها و آسیب، نسبت به جمع آوری محصولات کشاورزی اقدام کنند.

لیلا امینی توصیه کرد مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار