فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از اهدای تعدادی از اشیاء تاریخی توسط دو تن از شهروندان دوستدار میراث فرهنگی از شهرهای مشهد و نیشابور به این اداره‌کل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 14 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، سیدمهدی حسینی اظهار کرد: از آنجایی که یگان حفاظت این اداره‌کل رویکرد فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار خود قرار داده است با اطلاع از وجود تعدادی شی تاریخی در منزل یکی از شهروندان مشهدی برای مذاکره با وی ورود پیدا کردیم که بعد از صحبت با نام برده، وی 6 قطعه سفال منقش به نگارگری با قدمت تاریخی را به صورت داوطلبانه به اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اهدا کرد.

وی افزود: در همین حال مأموران یگان حفاظت از وجود اشیای تاریخی سفالی نزد یکی از شهروندان نیشابوری مطلع شدند که با صحبت و مذاکره با این فرد 9 قطعه کاسه سفالی تاریخی توسط وی به میراث فرهنگی اهدا شد.

حسینی با بیان اینکه اقدام این دو شهروند در مشهد و نیشابور قابل تحسین است، گفت: این افراد به عنوان دوستدار میراث فرهنگی اشیای تاریخی خود را به یگان حفاظت میراث فرهنگی این اداره‌کل اهدا کردند که به طور حتم از سوی میراث فرهنگی مورد تشویق و حمایت‌های معنوی قرار می‌گیرند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قدمت تاریخی این اشیای به دوران اسلامی می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار