مسئول آزمایشگاه قارچ شناسی بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد با اشاره به راه‌‌اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی در استان از اوایل سال جاری، گفت: طی این مدت، 143 نمونه برداری قارچی در این آزمایشگاه انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 12 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، ظهر امروز ابوذر نصیری، مسئول آزمایشگاه قارچ شناسی بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به راه اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی در استان از اوایل سال جاری، اظهار کرد: طی این مدت، ۱۴۳ نمونه برداری قارچی در این آزمایشگاه انجام شده است.

وی گفت: این آزمایشگاه با اعلام نیاز مراکز درمانی و با توجه به اهمیت تشخیص زودهنگام عفونت‌های قارچی، در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد و با هدف برطرف کردن نیاز‌های تشخیصی و درمانی بیماری‌های قارچی و جلوگیری از ارجاع بیماران به استان‌های همجوار راه اندازی شده است.

مسئول آزمایشگاه قارچ شناسی بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد افزود: تا پیش از افتتاح این واحد، نمونه‌های قارچی به مراکز درمانی خارج از استان و و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی ارسال می‌شد، اما اکنون تمام نمونه‌ها در استان، با تعرفه دولتی بررسی و با سرعت، دقت و کیفیت مناسب در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آزمایشگاه قارچ شناسی این بیمارستان، آماده انجام تمام آزمایش‌های مورد درخواست پزشکان و بیماران ارجاعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار