سرپرست غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه:
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان کرمانشاه رکورد ۱۰ ساله را شکست.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 13 August 2023

علی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: میزان خرید گندم تضمینی از سوی مراکز استان کرمانشاه ۷۸۳ هزار تن بوده است.

وی افزود: این مقدار نسبت به میزان سال گذشته که حدود ۵۰۰ هزار تن بود حدود ۴۸ درصد رشد نشان می‌دهد، خرید تضمینی این مقدار گندم در استان کرمانشاه در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا کنون ۲۵ هزار میلیارد ریال از طلب کشاورزان گندمکار کرمانشاه که تا ١٢ تیر ماه گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی گندم دادند و آن را در سامانه ثبت کردند، پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بر اساس وعده رئیس جمهور طلب کشاورزان گندمکار کشور تا پایان مرداد ماه تسویه خواهد شد، رتبه استان کرمانشاه در تولید گندم تا کنون چهارم کشور بوده است.

ملکشاهی تأکید کرد: امکان افزایش این رتبه هم وجود دارد و برداشت گندم از برخی مناطق سردسیر استان کرمانشاه مانند سنقر و کلیایی تا هفته اول شهریور ماه ادامه دارد.

وی گفت: قیمت پایه هر کیلوگرم گندم ۱۱۵ هزار ریال است که به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار ریال کمک هزینه برداشت، کود و حمل و نقل و ۲۰ هزار ریال در راستای تشویق کشاورزان به تحویل گندم پرداخت می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار