مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امور قرآنی عرصه‌ای برای ادای دین مسئولان است و همه نهادها در این باره وظایفی دارند.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 15 August 2023

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ارتباط با چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم اصفهان اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های مهمی که می‌تواند بعد از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور، ملت و نظام ما را به دنیا معرفی کند، اهتمام به امور قرآنی به عنوان یک باور و اعتقاد مشترک در جهان اسلام است.
وی افزود: این مسئله در شکل خاص خود در قالب مسابقات، موضوعات مشترک اعتقادی را در یک صحنه رقابتی قرار می‌دهد تا هم جوانان توانمند ما در این صحنه رشد کرده و استعدادهای خود را بروز دهند و هم بعد از تعیین افراد برتر، در عرصه‌های بین‌المللی حضور یافته و در دنیا معرفی شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات در معرفی چهره‌های قرآنی کشور به جهان عنوان کرد: اینکه قاریان و تالیان قرآن کریم از جمهوری اسلامی با زبان فارسی انقدر زیبا و مسلط قرآن را تلاوت می‌کنند سبب شده که حتی در کشورهای عربی بهره‌مند از لحن مادری زبان قرآن نیز به معجزه بودن این موضوع اعتقاد داشته باشند؛ گویا این افراد از ابتدا با تلاوت قرآن متولد شده‌اند.
وی در ارتباط با اهمیت معرفی و رشد استعدادهای جدید قرآنی از طریق این مسابقات بیان کرد: این یک مسیر بسیار مهم است که ما رقابت‌های قرآنی را در داخل و ظهور و بروز اسلامیت نظاممان را در قالب مسابقات قرآنی معرفی کنیم؛ از طرف دیگر ما موظفیم که برای ادای دین به قرآن کریم، فعالیت‌هایی که موجب ترسیم قله‌های قرآنی برای جامعه می‌شود را در دستور کار قرار دهیم.
بلک افزود: هر ساله در میان کسانی که در مسابقات حضور می‌یابند، با شخصیت‌های جدید و جوانی که تحصیل‌کرده هستند و استعدادهای کاملی دارند مواجه می‌شویم که می‌توانند سرمایه‌ای برای جامعه قرآنی ما در آینده باشند.
وی با اشاره به استقبال از مسابقات امسال تصریح کرد: علی‌رغم همه‌گیری کرونا در سال‌های گذشته، چراغ این مسابقات پرفروغ باقی ماند و اصحاب قرآنی در کشور و در استان اصفهان در این عرصه وارد شدند؛ در این دوره از مسابقات نیز با دو افزایش کمی و کیفی در میان علاقمندان قرآنی و سایر رشته‌های موجود مواجه بودیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: حضور استعدادهای قرآنی و کارهای ارائه شده به ویژه در بخش بانوان توام با افزایشی چشمگیر بود؛ از این رو این دوره از مسابقات همچون سال‌های گذشته با رویش‌های جدیدی همراه است که سبب افزایش کمی و کیفی در سطح مسابقات می‌شود.
وی در ارتباط با سطح کیفی این دوره از مسابقات تصریح کرد: بهترین قضاوت درمورد کیفیت برگزاری مسابقات توسط خود شرکت‌کنندگان انجام می‌شود و در مسابقات شهرستانی مشاهده شد که افراد حاضر از کیفیت داوری رضایتمنمدی بیشتری داشتند.
بلک با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در سراسر استان اصفهان عنوان کرد: تعداد کل کسانی که برای حضور در مسابقات ثبت‌نام کردند، چهار هزار و 172 نفر بوده که از این تعداد 142 نفر از بانوان و 140 نفر از آقایان در بخش آوایی و 48 نفر نیز در بخش مدیحه‌‌سرایی به مرحله استانی راه یافته‌اند.
وی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه استان اصفهان از نظر تعداد ثبت‌نام در بین استان‌های برتر قرار دارد اما ظرفیت حضور فعالان قرآنی استان در این مسابقات بیش از این تعداد بوده و با اطلاع‌رسانی گسترده‌تر می‌توان شاهد افزایش تعداد ثبت‌نام در ادوار بعدی بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: برای حضور بهتر در این مسابقات لازم است که اساتید، نهادها و موسسات قرآنی، فعالیت‌های خود را افزایش دهند تا بتوانیم در عرصه رقابت شاهد حضور داوطلبان بیشتری باشیم.
وی با بیان اینکه افزایش استقبال از مسابقات در بخشی متوجه وظیفه‌ای است که همه دستگاه‌ها در قبال قرآن دارند، گفت: قرآن موهبتی همگانی است که برای هدایت کل جامعه و زیربنای مشروعیت نظام ما است؛ از این رو همه مسئولانی که در جایگاه‌های مدیریتی قرار می‌گیرند، مرهون و مدیون نورانیت قرآن در این کشور هستند و مردم به حرمت قرآن کریم این امانت را در اختیار آنها قرار داده‌اند.
بلک اضافه کرد: امور قرآنی عرصه‌ای برای ادای دین مسئولان است، همچنین با توجه به جلوه‌های دشمنی با قرآن در دنیا، همه ما در قبال این کتاب آسمانی مسئول هستیم؛ اداره اوقاف به عنوان برگزارکننده مسابقات افتخار می‌کند که در خدمت جامعه قرآنی است اما دستگاه‌ها و نهادهای دیگر نیز در این باره وظایفی دارند که از جانب فعالان قرآنی مورد مطالبه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار