مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از برداشت انگور در این شهرستان از اوایل خردادماه خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها تا اواسط آبان‌ماه 150 هزار تن محصول از تاکستان‌های کوار برداشت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 16 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: عبدالرسول جوکار با اشاره به سطح 6 هزار و 500 هکتاری باغ‌های انگور در شهرستان کوار بیان کرد: حدود 15 رقم انواع مختلف انگور در این شهرستان کشت شده است که 60 درصد از آن به رقم ریش بابا اختصاص دارد از این رو دوره برداشت این محصول طولانی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه محصول انگور شهرستان کوار با هدف تازه خوری به تمامی میادین میوه کشور و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال می‌شود، افزود: بخشی از این محصول نیز به‌صورت کشمش و مویز فرآوری شده و بخشی نیز در صنایع آبمیوه سازی مصرف می‌شود.

جوکار با اشاره به اینکه حجم بالای تولید انگور در استان فارس در برخی مواقع موجب عدم تعادل در قیمت این محصول شده است، اضافه کرد: به‌منظور تعدیل بازار انگور و حمایت از باغداران تولیدکننده با همکاری اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی باغبانی و سازمان جهاد کشاورزی، مراکز توافقی خرید انگور آب میوه‌ای در شهرستان کوار راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، محصول خریداری شده توسط این مراکز که مخصوص آبگیری هستند به کارخانه دشت نشاط زرقان ارسال می‌شود که این امر باعث تعدیل قیمت و رضایت باغداران منطقه شده است.

 

برچسب ها: برداشت ، انگور ، کوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار