دیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: پیش بینی شده است ۱۵۰ هزار تن انگور در کوار برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ 22 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: برداشت انگور از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتاری تاکستان‌های این شهرستان آغاز شده است و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.
عبدالرسول جوکار افزود: حدود ۱۵ رقم انواع مختلف انگور در این شهرستان کشت شده است که ۶۰ درصد از آن به رقم ریش بابا اختصاص دارد از این رو دوره برداشت این محصول طولانی است.
وی ادامه داد: اساس برآورد‌ها امسال ۱۵۰ هزار تن محصول از تاکستان‌های کوار برداشت می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار با بیان اینکه محصول انگور شهرستان کوار با هدف تازه خوری به تمامی میادین میوه کشور و برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال می‌شود، افزود: بخشی از این محصول نیز به‌صورت کشمش و مویز فرآوری شده و بخشی نیز در صنایع آبمیوه سازی مصرف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حجم بالای تولید انگور در استان فارس در برخی مواقع موجب عدم تعادل در قیمت این محصول شده است، اضافه کرد: برای تعدیل بازار انگور و حمایت از باغداران تولیدکننده با همکاری اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی باغبانی و سازمان جهاد کشاورزی، مراکز توافقی خرید انگور آب میوه‌ای در شهرستان کوار راه‌اندازی شده است.
جوکار گفت: محصول خریداری شده توسط این مراکز که مخصوص آبگیری هستند به کارخانه دشت نشاط زرقان ارسال می‌شود که این امر باعث تعدیل قیمت و رضایت باغداران منطقه شده است.

 

برچسب ها: برداشت ، انگور ، کوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار