معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به فرصت‌های خوبی که از دل ناآرامی‌های سال گذشته ایجاد شد، گفت: فرصتی که اتفاقات و ناآرامی‌های سال گذشته در کشور داشت این بود که اهمیت توجه به آموزش و پرورش و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و نسل جدید را روشن کرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ 16 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، رحمان جلالی ظهر امروز در آیین معرفی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به سخن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «میزان فرصتی که در بحران‌ها هست در فرصت‌ها نیست»، اظهار کرد: فرصتی که اتفاقات و ناآرامی‌های سال گذشته در کشور داشت این بود که اهمیت توجه به آموزش و پرورش و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و نسل جدید را روشن کرد.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای دو مدال افتخار است و پیشکسوت‌ترین مجموعه‌ای‌ست که در عرصه‌های هنری و فرهنگی نقش‌آفرینی کرده است و این مدال را کانون همیشه به همراه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین تاییدیه مقام معظم رهبری را دارد و زمانی که به اندیشه‌های رهبری نگاه می‌کنیم، نگاه فوق‌العاده‌ای به کانون و برکاتش دارد.

جلالی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان پایگاه عملیاتی کردن منظومه فکری و تربیتی رهبری نام برد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوان توجه ویژه‌ای دارند و می‌توانید، نگاه ایشان به این قشر را در کتاب «توقف ممنوع» مطالعه کنید.

وی بیان داشت: خودسازی و دگرسازی از ماموریت‌های نوجوان امروز است و این را در فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شکل پررنگ دیدم و کودکان و نوجوانان به‌عنوان مُبلغ و موثر در گروه هم‌سال خودشان هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به تاکید رهبری بر استفاده از ابزار هنر عنوان کرد: با زبان هنر می‌توان بسیاری از مفاهیم را به نسل جوان و نوجوان منتقل کرد.

جلالی خاطرنشان کرد: بچه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌معنای واقعی افسر هستند، زیرا گفتمان رهبری را عملیاتی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ریل‌های خوبی که در کانون طی سال‌های قبل گذاشته شده است باید تقویت شود و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و طرح راهبردی بلندمدت داشته باشید.

جلالی با اشاره به اینکه آرایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به اتفاقات اخیر باید تغییر کند، افزود: کانون به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و پشتیبانی احتیاج دارد و هرچه سرمایه‌گذاری در این بخش انجام دهیم باز هم کم است.

وی همچنین خواستار ارتباط هرچه بیشتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با ارکان حاکمیت، بدنه اجرایی استان و نهاد‌های انقلابی و همسو و مجموعه‌های همگن شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار