نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:همایش بزرگ پیاده روی اربعین خار چشم دشمنان اسلام، مذهب مقدس تشیع و انقلاب اسلامی است و همه باید از این مراسم پشتیبانی کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶ 20 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،قربانعلی دری نجف آبادی ،عصر یکشنبه در آیین بدرقه رهسپارن عصر ظهور و جوانان ۲۰۲۰ محله خانه های احسان استان مرکزی که عصر یکشنبه در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار شد افزود: همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان به خصوص ستاد اجرایی فرمان امام (ره)وظیفه دارند این آیین بزرگداشت معنوی را پشتیبانی کنند.

وی ادامه داد: این گردهمایی‌ها برای عزاداری و ذکر مصیب امام حسین (ع) و شهدای کربلا ارزشمند و باید برای زیارت با معرفت امام حسین تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در هر حال پیاده روی اربعین سختی‌های خودش را دارد ولی همه این سختی‌ها و خستگی‌ها زمانی رفع می‌شود که به عمود آخر می‌رسی و حرم ارباب معلوم می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در اصل اربعین یعنی حس کردن همین سختی‌هایی که اهل بیت (ع) کشیدند اظهار کرد: باید سختی بکشیم تا درک کنیم و هر کسی که با پای دل راهی می‌شود درک معنوی این موضوع برایش بیشتر است نه کسانی که برای تفریح و خوش گذرانی و تماشا کردن می آیند.

دری نجف آبادی بیان کرد: سفر اربعین سفر عجیبی است، هم خوشی های ویژه ای دارد و هم دشواری‌های فراوان، بی شک این سفر را نمی‌توان یک سفر تفریحی یا خوش گذرانی دانست، مشکلات و ناملایمات طول این مسیر بسیار است و جز به مغناطیس عشق امام حسین تحمل کردنی نیست.

وی خاطر نشان کرد: این سفر، سفر تمرین مشکل‌ها و تداعی مصیبت‌ها است، یادآور سفری که زینب کبری با کاروان اهل بیت پیامبر از کربلا تا به کوفه از کوفه تا به شام رفتند و برگشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار