به گفته دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، تمامی اماکن اقامتی راهیان نور در کرمانشاه در اختیار زوار اربعین قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ 22 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه نقل از ایسنا یونس عزیزی با بیان اینکه تمامی اماکن اقامتی راهیان نور در کرمانشاه آماده پذیرایی و اسکان زوار اربعین شده‌اند، گفت: هم اکنون ظرفیت اسکان شبانه حدود پنج هزار نفر در اماکن اقامتی راهیان نور در استان فراهم است و امکان افزایش این ظرفیت هم وجود دارد. 

عزیزی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه پادگان توحید، زائرسرای کربلا و محل قرارگاه راهیان نور-واقع در بلوار شهید بهشتی، پایین‌تر از سه راه ۲۲ بهمن- آماده پذیرایی و اسکان زوار اربعین هستند، افزود: در شهرستان‌های مسیر تردد زوار اربعین هم تدابیر لازم برای پذیرایی و اسکان زوار در محدوده یادمان‌ها اندیشیده شده است.

رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه یادمان مرصاد که پربازدیدترین یادمان دفاع مقدس استان به شمار می‌رود، در مسیر تردد زوار اربعین قرار دارد، گفت: یک موکب بزرگ در محدوده این یادمان به طور ویژه آماده پذیرایی و اسکان زوار اربعین شده است.

 عزیزی افزود: یادمان شهید بهشتی شهرستان قصرشیرین هم در نزدیکی مرز خسروی به طور ویژه آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین است.

عزیزی با دعوت از زوار اربعین برای حضور در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی استان، ابراز امیدواری کرد: شاهد افزایشی شدن آمار بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس استان به مناسبت اربعین باشیم.

وی افزود: در تلاشیم با بهره‌گیری از ظرفیت های راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس اطلاعات بازدیدکنندگان از یادمان‌های مسیر تردد زوار اربعین را بالا ببریم.

عزیزی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های زیاد استان کرمانشاه در حوزه دفاع مقدس، افزود: جنگ تحمیلی از این استان آغاز و در همین استان خاتمه پیدا کرد، لذا استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دفاع مقدس دارد که در تلاشیم با معرفی این ظرفیت‌ها به زوار اربعین زمینه‌ حضور بیشتر هموطنانمان در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس استان را در دیگر ایام سال فراهم کنیم.

عزیزی سپس با بیان اینکه در سال راهیان نور گذشته - اردیبهشت سال گذشته تا اردیبهشت امسال - در مجموع ۲.۳ میلیون نفر از یادمان‌های استان کرمانشاه بازدید کردند، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود آمار بازدید از یادمان‌های استان بیشتر از سال گذشته باشد.

عزیزی با بیان اینکه از ابتدای سال راهیان نور (اردیبهشت ماه) تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از یادمان‌های استان کرمانشاه دیدن کرده‌اند، گفت: در این مدت ۹۷ هزار نفر شب اسکان در اماکن اقامتی راهیان نور استان به ثبت رسیده است.

عزیزی ادامه داد: استان کرمانشاه هشت یادمان فعال شامل یادمان مرصاد، یادمان بازی دراز، یادمان شهید بهشتی قصرشیرین، یادمان مطلع الفجر گیلانغرب، یادمان شهدای ۲۶ مرداد پاوه، یادمان بانه دار شیخ صله، یادمان شهید شیرودی و یادمان پادگان ابوذر دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار