وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع ۵۱۹۰ میلیارد تومان اعتبارات پروژه ها و کلنگ زنی ها، ۴۴۶۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده که ۷۵۶ پروژه به بهره برداری خواهد رسید و ۲۸ پروژه هم کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ 25 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در استان خراسان شمالی و در دولت مردمی اقدامات خوبی در قالب پروژه‌های مختلف انجام شده است به طوری که شاهد پیشرفت چشمگیر این استان در حوزه بهداشت و درمان هستیم.

وی گفت: از مجموع ۵۱۹۰ میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌ها و کلنگ زنی ها، ۴۴۶۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده که ۷۵۶ پروژه به بهره برداری خواهد رسید و ۲۸ پروژه هم کلنگ زنی خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه عمده پروژه‌های مهم را در حوزه حوزه آبرسانی، افتتاح دپارتمان تشخیص قلب، طرح هوشمند سازی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد ذکر کرد.

عین اللهی، گسترش دیجیتال و هوشمند سازی را جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه استفاده از نیرو‌های مردمی جزو تاکیدات رییس جمهور است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، ۱۸۰۰ میلیارد تومان کمک خیرین سلامت بوده است که سال گذشته این رقم به دو برابر افزایش یافت.

وی، بیمارستان سازی، احداث خانه‌های بهداشت، مراکز جامع درمان، تجهیزات و اهدای دستگاه‌ها را جزو کمک‌های خیرین سلامت عنوان کرد.

عین اللهی همچنین احداث خانه‌های سلامت روستایی را از دیگر اقدامات دولت مردمی دانست و گفت: در حال حاضر دو هزار خانه بهداشت در سطح کشور افتتاح شده و دو هزار خانه بهداشت دیگر هم تا یکسال دیگر به اتمام می‌رسد.

وی به اجرای طرح خانواده سلامت هم اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح هر خانواده‌ای باید پرونده سلامت داشته باشند تا پزشکان از وضعیت عمومی فرد مطلع شوند.

عین اللهی در ادامه افزود: این طرح در ۹۱ شهرستان به صورت آزمایشی در حال انجام است که فرد با در دست داشتن پرونده الکترونیکی و مراجعه به پزشک طرف قرارداد ۹۵ درصد هزینه‌های درمان اش در زمان بستری شدن از سوی دولت پرداخت خواهد شد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار