ائمه جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن پرداختن به مسائل روز و بیان مشکلات شهرستانها هفته دولت را گرامی داشتند و از خدمات جهادی دولتمردان قدردانی کردند.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 25 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزارش فارس، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان اظهار کرد: باید افراد با تجربه و پیشگام در انقلاب، با اخلاق و از خانواده متدین به‌عنوان مدیر و کارگزار انتخاب شوند، چون طمع آنان نسبت به قدرت و بیت‌المال کمتر و عاقبت نگری آنان افزون‌تر است.

وی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس افراد با تحربه‌ای همچون سردار دل‌ها جنگ را اداره کردند، بنابراین باید افراد پاک دست، اهل نجابت و حیا، امین، دلسوز، مردم دوست و بدون طمع را انتخاب کنیم.

از ویژگی‌های ریاست جمهوری مردم دوستی است در حالی که شهید رجایی مردم دار و خدمتگزار بود.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: عملیات هشتم شهریور با حضور عوامل افراد ضد انقلاب شکل گرفت در حالی که حدود ۱۷ هزار شهید ترور را توسط منافقین و دشمنان داریم.

وی یادآور شد: راه مقابله با دشمنان و منافقین علم، آگاهی، روشنگری، اطاعت از، ولی امر مسلمین، جهاد و مقاومت است.

وی با گرامیداشت هفته دولت ابراز داشت: شهید باهنر که افتخار استان کرمان است، اهل سیاست، دیانت، تقوا، تخصص، دانشمند، متفکر، متواضع، بصیر و شخصیتی مکتبی بود.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: از ویژگی‌های دولت کنونی مردم‌داری و با مردم بودن است و رئیس‌جمهور همواره در خدمت مردم و در میان مردم است و حرف مردم را می‌شنود.

خدمات دولت مردمی در ریگان قابل ستودنی است

حجت‌الاسلام حبیب رضا زاده امام جمعه ریگان نیز با تبریک هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: مهمترین شاخصه مهم شهیدان رجایی و باهنر این بود که رضایت خداوند را در نظر گرفتند.

وی تصریح کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران به آحاد مردم است.

امام جمعه ریگان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند به قله نزدیک هستیم، بیان داشت: مسؤولان ما در شهرستان به صورت جهادی به مردم خدمات‌رسانی انجام می‌دهند.

رضازاده با اشاره به قیمت‌گذاری خرما در ریگان بیان داشت: متاسفانه شاهد هستیم در باغات تخیلات شهرستان را از کشاورزان با قیمت پایین خریداری می‌کنند که مسؤولان نظارتی نظارت جدی در این زمینه داشته باشند تا کشاورزان متضرر نشوند.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه قیمت تولید یک کیلو خرما در شهرستان ۷۲ هزار تومان اعلام شده است، تصریح کرد: امسال گرما و طوفان شن خسارت زیادی به نخلستان‌ها و باغداران ریگانی وارد شد که حمایت جدی بیمه را می‌طلبد.

وی از خادمان امام حسین (ع) و خادمیاران رضوی در موکب طریق‌الحسین (ع) در مرز‌های میرجاوه و ریمدان استان سیستان و بلوچستان که به زائران پاکستانی خدمات‌رسانی می‌کنند، قدردانی کرد.

مهمترین وظیفه مردم و مسؤولان ایجاد امید است

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه شهرستان بافت نیز با اشاره به فضیلت‌های زیارت امام حسین (ع) اظهار داشت: مسؤولان ما زندگی مسؤولانی که شهید شده‌اند را مطالعه کنند و آن را سرلوحه کار‌های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مسؤولان ساده‌زیستی را پیشه کنند و از اشرافی‌گری بپرهیزند تا موجب دلسردی مردم از نظام نشوند.

امام جمعه بافت با بیان اینکه مهمترین وظایف مردم و مسؤولان ایجاد امید است، عنوان کرد: راهی که امید مردم را زیاد می‌کند، تبیین خدمات نظام است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: دشمن القا می‌کند که نظام کارآمد نیست و دستاورد‌های نظام را هم کمرنگ جلوه می‌دهد و دنبال سیاه‌نمایی است، بنابراین بیان خدمات نظام خود جهاد تبین است.

باید جامعه را امیدوار کرد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی‌سلیمانی امام جمعه شهرستان انار نیز با توجه به نزدیک بودن اربعین امام حسین (ع) از زائران اباعبداالله‌الحسین (ع) خواست تا با مطالعه و برنامه‌ریزی صیحح این سفر معنوی را آغاز کرده تا در مسیر دچار مشکلات نشوند.

وی گفت: هرکس با علم و معرفت به مقام الهی وامامان معصوم (ع) به زیارت قبور مطهر امامان معصوم بخصوص سرور وسالار شهیدان مشرف بشود برکات، آثار و فضائل و ثواب‌های دنیوی فراوانی نصیبش می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با گرامیداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر به توفیقات به‌دست آمده در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت در زمان تحویل مسؤولیت با کمبود‌های فراوانی همراه بود از این رو برای جبران کمبود‌ها و کاستی‌های به‌جا مانده از قبل اقدام به برنامه‌ریزی کرد؛ مهمترین اتفاقی که در دولت سیزدهم رخ داد، تغییر رویکرد از نگاه به آمریکا و دشمنان به ظرفیت‌های داخلی و جوانان و تاکید بر تولید داخل بوده است.

وی ادامه داد:، اما موضوع مهم این است که ملت قبول کند تغییرات ایجاد شده و اتفاقات خوبی در جامعه در حال رخ دادن است و باید در دل مردم، سرمایه‌گذاران و نخبگان امید ایجاد شود.

امام جمعه انار در پایان از خدمات ارزشمند دولت سیزدهم در تمامی زمینه‌ها خصوصا در حوزه سلامت و بهداشت، مبارزه با فساد و آبرسانی به شهر‌هایی که مشکل کم آبی داشتند، تقدیر کرد.

دولت مردمی اندیشه‌های امام راحل و رهبری را سرلوحه قرار داده است

حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه فاریاب نیز با گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: شهیدان باهنر و رجایی و دیگر شهدای دولت الگو بودند، الگو در اخلاص، اخلاق و تفکر و شهیدان رجایی و باهنر آزادمرد بودند و توانستند الگو‌های غربی و آمریکایی را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بعد از شهادت شهدای دولت هرگز موفق نشدند به اهداف شوم خود برسند، زیرا مدل و جنس الگوی کشور ما اسلام ناب محمدی و بهترین الگو است.

امام جمعه فاریاب ضمن قدردانی از دولت سیزدهم ابراز داشت: دولتمردان کنونی جهت خدمت به مردم تعطیلی نمی‌شناسند و دولت بر اساس اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری خدمت می‌کند.

امام جمعه فاریاب از رابطه دیپلماسی کشورمان با کشور‌های دنیا سخن به میان آورد و بیان داشت: آمریکا مخالف روابط ایران و عربستان است و موضوعی که برای کشور‌های آسیای میانه مهم است امنیت و ثبات در منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار