نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد گفت: کاری که ایران با گروه 1+5 در جریان مذاکرات هسته ‌ای انجام داد کار راحتی نبود و علت موفقیت تیم مذاکره‌ کننده برخورداری از یک پشتوانه مردمی عظیم بود.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 15 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حجت ‌الاسلام محمد حسن ابوترابی ‌فرد که در همایش رؤسای شوراهای اسلامی سراسر کشور در مشهد سخن می‌گفت افزود: سرمایه ‌های مادی را می‌توان به راحتی داشت و به دست آورد، اما سرمایه نیروی انسانی به راحتی قابل به دست آوردن نیست.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه نیروی انسانی یک پشتوانه محکم و ملاک قدرت در جامعه است.
حجت ‌الاسلام ابوترابی ‌فرد با بیان اینکه سرمایه اجتماعی در مقایسه با سرمایه نیروی انسانی از جایگاه بالاتری برخوردار است، گفت: سرمایه اجتماعی به معنای اعتماد مردم به حاکمیت است و به هر میزان که این سرمایه در کشور افزایش یابد حضور مردم هم در عرصه اداره کشور برجسته ‌تر می ‌شود و از تمرکزگرایی به سمت واگذاری امور به مردم حرکت می ‌کنیم.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین  با بیان اینکه دولت‌مردان نیز به کاهش اعضای شوراها عقیده دارند، افزود: آنچه در حال حاضر بیان شده، حد وسطی میان قانون گذشته و قانون فعلی است.
وی افزود: دولتمردان چندان مایل نیستند که اختیارات خود را محدود کنند بلکه بیشتر به بسط اختیارات خود فکر می‌کنند.
او تصریح کرد: دولت باید به مسائل حاکمیتی بپردازد و مسائل غیر حاکمیتی را به مردم واگذار کند و بر نحوه اجرای آنها نظارت صحیح داشته باشد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رؤسای شورای اسلامی شهرها و روستا ها باید انسجام و پیوند های درونی خودشان را محکم کنند و تصمیمات خود را بر مبنای نگاه کارشناسی بگیرند و سلایق شخصی را در تصمیمات خود دخیل نکنند.
ابوترابی فرد با تاکید بر توجه به نظام بودجه‌ای شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره در راستای افزایش بودجه شهرداری‌ها گام برداشته و به این موضوع اهتمام ویژه ای ورزیده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار