مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: شاهد افزایش ۳۰ درصدی ماندگاری مسافر از ابتدای تابستان تا پایان مردادماه سال جاری در استان بودیم.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 28 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از مهر، علی مستوفیان اظهار کرد: با توجه به تحلیل‌های صورت‌گرفته از آمار‌های به‌دست‌آمده از ابتدای تابستان تا پایان مرداد شاهد ماندگاری بیش از دو روز مسافران در خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد ۳۰ درصدی آن بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی این آمار را امیدوارکننده خواند و افزود: در راستای سیاست‌ها و چشم‌انداز‌های ترسیم شده در توسعه صنعت گردشگری استان و برنامه‌های معرفی می‌توان خراسان شمالی را با برنامه‌ریزی درست و پیگیری‌های مجدانه به‌عنوان مقصد میانی گردشگری تبدیل کرد.

وی در ادامه افزود: با اجرای برنامه‌های همچون بازاریابی، تبلیغات، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی، معرفی صنایع‌دستی، جاذبه‌های گردشگری، فضا‌های فرهنگی تاریخی، اکو توریسم و ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و نیز تولید محتوا و حضور در شبکه‌های استانی و ملی صداوسیما و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اعم از گردشگری مذهبی، گردشگری کودک، گردشگری حیات‌وحش و اکو توریسم، استان خراسان شمالی در نوروز ۱۴۰۲ از یک استان عبوری به استان مقصد میانی سفر تبدیل شد.

مستوفیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در حال تهیه سند راهبردی مطالعات گردشگری هستیم تداوم این اقدامات و برنامه‌ها می‌تواند باعث افزایش هرچه بیشتر ماندگاری مسافر در خراسان شمالی شود و ما بتوانیم از مزایای حضور مسافران در استان در راستای اشتغال، توسعه صنعت گردشگری، پویایی استان و ایجاد یک درآمد پایدار بهره‌مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار