نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دین مبین اسلام، قیام امام حسین (ع) و یاد والای شهدای کربلا با پیاده روی میلیونی اربعین جهانی می شود و این یک اعجاز است.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ 01 September 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: اسلام همواره قلبها را با مودت و دوستی تسخیر کرده و این پیاده روی نیز در حال تسخیر عالم است.

وی ادامه داد: این مساله ریشه درسیره و  اندیشه های والای اهل بیت (ع) دارد و ایشان بر اساس روایت‌های موجود از گذشته این موضوع را پایه ریزی کرده بودند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه رغبت مردم اعم از شیعه و سنی و غیر مسلمانان برای رسیدن به کربلا یک اعجاز است، اضافه کرد: در عالم اسلام این محبت نسبت به شهدای کربلا به ویژه امام حسین(ع) بی نظیر است و پیاده روی اربعین مصداق و گواهی براین موضوع است.

 

وی با اشاره به رهنمودهای  رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: خدمت به مردم باید سرلوحه کار تمام  مسئولان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: براساس  بیانات رهبر معظم انقلاب افتخار شیعیان ایستادگی در مقابل شیطان صفتان و نظام سلطه است.

 

وی افزود: شیعیان همواره در برابر استکبار قد علم می کنند و با صراحت در برابرشان می ایستند و این شجاعت و صراحت را از امیرالمومنین (ع) و ائمه فرا گرفته اند و شیعه همیشه با این روحیه دربرابر ظالمان ایستاده است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) مرزبندی ها را از میان مسلمانان برداشتند، افزود: تنها مرزبندی موجود بین کفر و اسلام بوده و باید بدانیم که شیطان بزرگ، آمریکا همواره درصدد اختلاف افکنی بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی یا بین شیعه و شیعه است.

 

وی با بیان اینکه مساله تاب آوری در برابر توطئه‌ها نشات گرفته از آموزه‌های ائمه و دین مبین اسلام است، ادامه داد: در ۴۴ سال گذشته دشمنان از هرفرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده کردند و این موضوع به این علت بود که ما از اهل بیت (ع) تبعیت می‌کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: دشمنان از طریق فضای مجازی و رسانه ای گسترده ترین حملات رابه نظام اسلامی انجام دادند ولی به برکت روحیه ای که از اهل بیت نشات گرفته بود، در مقابل این هجمه ها و توطئه ها ایستادگی کرده ایم و همواره موفق بوده ایم.

 

امیرسرتیپ دوم صالح جانشین منطقه ای پدافند هوایی شمال غرب ارتش نیز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه گفت : پیشرفت در طراحی ،ساخت و تولید گسترده انواع رادارها ،ساخت سامانه های موشکی در بردهای مختلف و کشف و پایش تحرکات دشمن بیانگر اقتدار پدافند هوایی و صنایع دفاعی کشوراست .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار