فرمانده کل انتظامی:
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خروج سه میلیون زائر ایرانی از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین، گفت: تاکنون یک میلیون نفر از این افراد به کشور بازگشتند. 
کد خبر: ۱۱۲۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ 02 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، احمدرضا رادان در جلسه قرارگاه اربعین انتظامی استان کرمانشاه که در پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ماموریت اربعین با موفقیت انجام شده و با قدرت نیز تا پایان این ماموریت در میدان خدمتگزاری حاضر خواهیم بود.

وی با اشاره به تردد بیش از سه میلیون زائر ایرانی از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع)، تصریح کرد: تاکنون یک میلیون نفر از این افراد به کشور بازگشتند و به تدریج باید منتظر موج بازگشت زوار خصوصا از روز یکشنبه پیش رو باشیم.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور شبانه روزی مأموران پلیس در میدان خدمتگزاری به زائران از ابتدای همایش عظیم اربعین، تصریح کرد: اگر زائری به هر دلیلی با مشکلی مواجه شود لازم است مشکل وی در اسرع وقت و بدون فوت وقت مرتفع شود.

وی در ادامه دیپلماسی انتظامی و مرزبانی مرز خسروی را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: این دیپلماسی باید در تمام طول سال ادامه داشته باشد و تنها محدود به ایام اربعین حسینی (ع) نشود.

وی با اشاره به حجم قابل ملاحضه تردد زائران از پایانه خسروی در ایام اربعین امسال، تصریح کرد: پایانه خسروی به دلیل ظرفیت‌های خوبی که دارد قطعا در سال‌های آینده پذیرای حجم بیشتری از زوار خواهد بود بنابراین لازم است از هم‌اکنون به فکر تقویت زیرساخت‌ها و امکانات موجود بود.

رادان با بیان اینکه در اربعین سال گذشته خسروی از نظر تردد زائران به سمت کربلا در رتبه چهارم قرار داشت و امسال به رتبه سوم صعود کرد، افزود: پيش‌بيني می‌شود در صورت تداوم همین روند، خسروی برای اربعین سال آینده دومین مرز پرتردد باشد.

مقام عالی انتظامی کشور با اشاره به تردد زائران خارجی از مرزهای خوزستان، گفت: لازم است تسهیلات بیشتری برای این دسته از افراد که رنج و سختی مضاعف تری متحمل می‌شوند قائل شده و هر نوع خدماتی که لازم باشد به آن‌ها ارائه شود.

وی از تلاش‌های فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان کرمانشاه در ایام اربعین قدردانی کرد و گفت: این ٢ فرمانده به همراه مدیران و کارکنان خود شبانه روز پای کار بودند و توانستند خدمات خوبی به زائران ارائه کنند که جای قدردانی ویژه دارد.

رادان در پایان بر لزوم تداوم خدمات‌رسانی به زائران اربعین تأکید کرد و گفت: خادمان زوار در مجموعه فراجا همه توان خود را به کار گرفتند تا این افراد بدون مشکل و در سلامت کامل به این سفر معنوی اعزام شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار