رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تگرگ نیمه مرداد ماه سال جاری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال خسارت به باغات پسته منطقه امیر آباد شهرستان دامغان وارد کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 03 September 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مهر، محمد رضا قاسمی ضمن اشاره به بازدید از باغات پسته امیریه دامغان بیان کرد: بارش شدید تگرگ نیمه مرداد ماه سال جاری که به ویژه در روز‌های شانزدهم و هفدهم مرداد ماه به صورت غافلگیرانه‌ای به وقوع پیوست، خسارات عظیمی را به برخی باغات شهرستان دامغان وارد کرد.

وی با بیان اینکه ۳۸۵ هکتار از باغ‌های پسته منطقه امیر آباد دامغان تحت تأثیر این تگرگ قرار گرفتند، افزود: برآورد کارشناسان از میزان خسارت در برخی باغات ۷۵ درصد برآورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال در این مقطع خسارت به باغات پسته امیر آباد دامغان وارد شده است، گفت: برخی از این باغات تحت پوشش بیمه قرار داشته و خسارات خود را دریافت خواهند کرد.

قاسمی با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار باغات پسته منطقه امیر آباد دامغان تحت پوشش قرار گرفتند، تاکید کرد: ۱۳۰ هکتار از باغات خسارت دیده در حادثه تگرگ نیمه مرداد ماه ۱۴۰۲ در این منطقه تحت پوشش بیمه نیستند.

وی بیان کرد: بیمه کشاورزی یکی از مهمترین توصیه‌های ما به کشاورزان و باغداران استان سمنان است که در صورت بروز خسارات، بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار