نماینده، ولی فقیه در استان سمنان معتقد است: برخی مسؤولان از همان روز نخست به‌دنبال مسؤولیت‌های بالاترند.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷ 09 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز (۲۱ فروردین ماه) در اولین همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با اشاره به رهنمود‌های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، اظهار کرد: برخی افراد وقتی به موقعیت و مسؤولیتی دست می‌یابند، از همان روز اول درپی دستیابی به مرحله بالاترند که این امر، برکت کار را کم می‌کند.

او با اشاره به لزوم توجه به آخرت، بیان کرد: دوستان خدا کسانی هستند که وقتی دیگران به امور دنیا مشغولند، آن‌ها به آخرت خود می‌پردازند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی به‌ویژه ۳۰۰۰ شهید استان سمنان با تشریح ویژگی‌های اولیای الهی و شهدا در کلام مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: امیرالمؤمنین (ع) در حکمت ۴۳۲ نهج‌البلاغه فرمود «دوستان خدا کسانی هستند که به باطن دنیا نگریستند، در حالی که دیگران به ظاهر آن می‌نگرند. آن‌ها به کار آخرت پرداختند، در حالی که دیگران به کار دنیا می‌پردازند.»

نماینده، ولی فقیه در استان دوری از خدا و وابستگی به مادیات را باطن دنیا ارزیابی کرد و افزود: باطن دنیا باعث می‌شود انسان تمام تمرکز و انگیزه خود را در راستای دنیاطلبی به‌کار بگیرد.

وی شهید محمدحسین حمزه و دیگر شهدا را از اولیای الهی دانست و بیان کرد: شهید حمزه از دلبستگی به لوازم دنیا مانند همسر و فرزند، سرافرازانه عبور کرد و مسیر شهادت را انتخاب کرد که به عالی‌ترین درجات می‌انجامد.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان سمنان با بیان اینکه شهدا گوی سبقت را از همه ربودند، اظهار کرد: اخلاص و خودسازی شهدا یکی از عوامل مهم دستیابی آن‌ها به سعادت و رستگاری است.

او حرکت در مسیر نورانی شهدا را وظیفه همه دانست و گفت: اگر در هر جایگاه و مسؤولیتی که هستیم بتوانیم آخرت و رضایت خداوند متعال را هدف غایی خود قرار دهیم، راه شهدا را ادامه داده‌ایم.

مطیعی افزود: شهدا از دنیا و قیود آن دل بریدند، چون دل بریدن از دنیا زمینه دستیابی به آخرت را فراهم می‌کند.

در پایان این همایش، از خانواده‌های معظم شهدای منتسب به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان و پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار