مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام ؛
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام بیان داشت : این اجساد شامل ۲ مرد و یک زن جوان بودند که پس از گذشت پنج روز خانواده آنها پیدا شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 06 September 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ مهرشاد طهماسبی افزود : این اجساد ساکن خواف استان خراسان رضوی بودند که هفتم شهریورماه در مسیر جسان - الحولی در استان واسط عراق به علت واژگونی خودرو دچار حادثه آتش‌سوزی شدند و به علت شدت سوختی هویت این اجساد قابل شناسایی نبود.

وی گفت : با رسانه‌ای شدن موضوع عدم مشخص بودن این اجساد و مجهول الهویه بودن آنها، سرانجام در تاریخ ۱۳ شهریورماه بستگان آنها از استان خراسان‌ رضوی پیگیر هویت اجساد شدند.

طهماسبی ادامه داد : این اجساد جوان، متعلق به یک خواهر و برادر و همسر دختر بود که طی هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی و معرفی بستگان نزدیک آنها جهت نمونه‌گیری‌های لازم انجام و پس از استخراج پروفایل ژنتیکی در آزمایشگاه سروژنتیک پزشکی قانونی مشهد نتایج آزمایشگاهی جهت تطبیق به آزمایشگاه سروژنتیک پزشکی قانونی کرمانشاه ارسال شد و پس از انجام آزمایشات تکمیلی در استان کرمانشاه هویت این سه جسد مشخص و با هماهنگی مقام قضایی پیکرهای آنان به خانواده‌ هایشان تحویل شد.

وی  خاطرنشان کرد :  باتوجه به اینکه در این حادثه هفت نفر به علت سوختگی جان خود را از دست داده بودند، هویت چهار نفر پیش از این مشخص و به خانواده های آنها در استان لرستان تحویل شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام  گفت : باتوجه به عدم وجود بانک اطلاعات هویتی در استان ایلام، نمونه های ژنتیکی DNA TYPING از این اجساد که دچار سوختگی ۱۰۰ درصدی شده بودند استخراج و برای تعیین هویت به استان کرمانشاه ارسال شد.

وی افزود : همچنین اجساد پنج فوتی تصادف روز دوشنبه محور مهران - دهلران با انتقال به پزشکی قانونی و انجام فرایندهای قانونی صبح امروز به بستگان آنها در اصفهان داده شد./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار