مدیرکل کمیته امداد ایلام:
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از اجرای طرح غربالگری در بین گروه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال و در مرحله نخست برای ۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان در راستای ارتقاء سطح سلامت، تندرستی و شاخص های بهداشتی آنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 10 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا طاهری اظهار داشت: این طرح غربالگری شامل بیماری های قلبی و عروقی بوده که از طریق ویزیت، کنترل فشارخون، قند، کلسترول و بررسی شاخص توده ی بدنی (bmi)بوده که با مشارکت کمیته امداد و معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام انجام می گیرد.

وی افزود: این طرح غربالگری در بین گروه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال و در مرحله نخست برای ۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان در قالب برنامه ی خطرسنجی و دارابودن شرایط غربالگری در همه شهرستانهای استان صورت می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: در کنار انجام معاینات و اقدامات پزشکی برای مشمولان این طرح، برنامه های دیگری همچون: توزیع سبدهای بهداشتی و برگزاری کلاسهای آموزش برای مددجویان رده ی سنی ۳۰ تا ۶۰ سال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشتی شهرستانها در زمینه بهداشت و سلامت روان برگزار می شود.

طاهری ادامه داد: در مراحل پایانی این طرح چنانچه بیمارانی نیاز به آزمایش های پاراکلینیکی تخصصی تر داشته باشند به سطح بالاتر ارجاع داده شده و درمانهای تخصصی تر صورت می گیرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار