مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از اجرای طرح غربالگری خانواده های مددجوی این نهاد در راستای ارتقاء سطح سلامت، تندرستی و شاخص‌های بهداشتی آنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 14 September 2023

رضا طاهری» با اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح غربالگری شامل بیماری‌های قلبی و عروقی از طریق ویزیت، کنترل فشارخون، قند، کلسترول و بررسی شاخص توده‌ی بدنی (bmi) بوده که با مشارکت کمیته امداد و معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام انجام می‌گیرد.

وی گفت: این طرح غربالگری در بین گروه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال و در مرحله نخست برای ۲۰۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان در قالب برنامه‌ی خطرسنجی و دارابودن شرایط غربالگری در همه شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: در کنار انجام معاینات و اقدامات پزشکی برای مشمولان این طرح، برنامه‌های دیگری مانند توزیع سبدهای بهداشتی و برگزاری کلاس‌های آموزش برای مددجویان رده‌ی سنی ۳۰ تا ۶۰ سال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشتی شهرستان‌ها در زمینه بهداشت و سلامت روان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان ایلام، طاهری ادامه داد: در مراحل پایانی این طرح چنانچه بیمارانی نیاز به آزمایش‌های پاراکلینیکی تخصصی‌تر داشته باشند به سطح بالاتر ارجاع داده شده و درمان‌های تخصصی‌تر صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار